Lekland, vinlunch och bonde-beroendet…

Idag har varit en fin fin dag i lyxhustruns liv. Jag och två andra hemma-mammor har varit med våra barn och (lekt av oss och) dem på det trevliga inomhus-leklandet i stan. Farandes fram på rutschkanor (jag aningen felklädd iförd en strax-ovan-knälång blus och svarta strumpbyxor) åkandes i en skrämmande hastigheter, klättrandes över diverse hinder, hoppandes på jätte-studsmattor. På alla sätt har vi lockat fram barnasinnet, vi tre glada svenskor och våra barn, som även de lekte sig svettiga, nöjda och trötta.

Fram for vi som virvelvindar!! Attans va fort det gick i rutschkanorna med dessa strumpbyxor!!😀

 

Målet var sen en härlig vinlunch med de två vildarna sovandes i vagnarna. Det tredje barnet var nämligen söta lilla Isabelle, snart 7 månader. Hon behöver inte alls sövas utan kan gärna sitta och föra sig under mysluncherna som mammorna IBLAND lyckas få njuta av i lugn och harmoni, med det enormt trevliga vinglaset till. Idag var en sådan dag, tusen tack för det älskade ungar! Det är sällan jag njuter av ett vinglas som jag gjorde idag. Trevligt sällskap och god mat till gör ju inte det hela tråkigare…😉

Mysig vinlunch med det älskade barnet sovandes i vagnen. Detta kort är dock taget tidigare i år. Nog för att vi har ett bra klimat i Tyskland om du frågar mig(!)

Men riktigt såhär varmt och gosigt är det INTE nu i mitten av december 😉

 

Nu går jag och väntar på att tv4-play ska släppa Bonde-bröllopet… så att jag kan frossa i detta enormt uppskattade event. Bröllop är något som jag är överförtjust i… Känner att om jag skulle satsa på en annan karriär än barnmorska (och för den delen lyxhustru) i framtiden så skulle Weddingplanner passa mig som handen i handsken(!) ”Bonde söker fru” är för övrigt ett beroende i mitt liv. Varför? Ja, det är en BRA fråga! Jag tycker om mysfaktorn i det programmet, kärlekskrank är jag också och den svenska naturen skildrad på platser där den är som bäst, i finaste sommar Sverige… sevänligt för ögat är det programmet helt enkelt. Men jag skulle ALDRIG kunna vara med på någon sådan form av datingprogram själv(!) Roligt för dem av bönderna som lyckas träffa sin kärlek på så vis. TUR att jag redan har hittat min… alltså inte min bonde(!) Det blev lite annat i den man som jag gifte mig med. Icke djurvän, byter dock bajsblöjor (vilket kanske nånstans kan liknas med att mocka skit?!), klipper mer än gärna gräs men vill för övrigt INTE befatta sig med andra utomhusliga sysslor som kan liknas vid en bondes vardag… Utfodra sin lilla familj med att dra in pengar är han dock RIKTIGT BRA PÅ! Tack och lov så står han dock inte för själva kok-konsten här hemma mer än mycket sällan😉

God natt säger Sebastian nu efter ett enormt skrikigt läggningsförsök som resulterade i att han lyckades tjata till sig att få sitta i sin stol och somna till Pingu.

Fantastic parenting?! Pussssst! 

 

Kommentera

