En liten bit av Sverige, tokodiler, regn och mitt vackra utseende…

Dagens utflykt blev en sväng till den svenska jätteförsäljaren, som är MYCKET uppskattad av oss utlandssvenskar:

 Mer än nånsin njuter jag av detta ställe nu när jag inte bor i Sverige…  (Vill ju inte göra mig skyldig till nån smygreklam så jag avslöjar inte hela loggan!)😉

Iväg bar det av efter att jag hade kollat upp den kommunala resvägen på internet. (Vi har ju liksom ingen bil för tillfället till lyxhustruns förtret!) Ner i tunnelbanestystemet och sen en ca 20 min tågfärd till den lilla raringens förtjusning och därefter en härlig frisk 20 min promenad. Himmelen var vansinnigt mörk när vi kom ut ur stan… OROVÄCKANDE! Det har ju nämligen regnat här VARJE DAG hela december. Så varför skulle det inte regna idag?!  Denna fantastiskt naiva, blåögda mamma gick dock hemifrån ÄNNU EN DAG UTAN regnskydd till vagnen(!) Men men vi klarade regnet och nådde fram till vårat mål. Jihooo!

Här skulle inhandlas juliga saker då vi ska fira julen och nyåret i detta land och därmed behöver bunkra upp med diverse svenska produkter för att få till den PERFEKTA julen😉 Nu är det gjort… lugn och stilla shopping medans den lilla krabaten sov i vagnen… Någon vild shopping blev det dock inte då jag när jag satte mig på tåget dit upptäckte att min plånbok BARA var fylld med en lapp av värde 50 EURO och mitt VISA-kort i vanlig ordning. VISA på detta varuhus i Frankfurt är minsann inte acceptabelt… Hur kunde vi vara så dumma och tro att ett svenskt företag skulle erbjuda sina kunder att betala med detta ALL OVER THE WORLD accepterade kort(!) VISA har ju även en trevlig fin slogan: Where ever you are… En varning går här ut till ALLA som planerar att resa till Frankfurt, denna stad omfattas INTE av detta! Bring cash (or maestro card) om ni vill handla!! ;-) 

Hur som helst slog vi till på diverse saker… Hela tiden räknandes summan ihop febrilt i huvudet… hjärngympa för lyxhustrun, inte dumt alls det emellanåt!🙂 Den lilla raringen skämde jag bort med en LITEN grön, mjuk sak. (Pris: 0,89 EURO, ja han är bortskämd min son!) Jag var ÖVERTYGAD om att han skulle tro att det var en krokodil. Ett väl använt ord i vårat hem. Det längsta ordet som sonen min har lärt sig säga. (Om man nu tycker att TOKODIL är tillräckligt rätt)🙂 Lycklig blev han när han slog upp sina klara blå och fick sitt nya lilla sällskap i vagnen. Och sen en korv med bröd på det och lyckan var total!

Nej, jag vet, det är ingen krokodil, det är en drake(!) Men det är så vansinnigt sött när han säger ”TOKODIL” så jag vill inte ens rätta honom…😉

 

En annan förbryllande sak när det gäller dessa mjuka leksaker och mjukisdjur så sitter ju extremt stora och gärna många tvättlappar och likande på dem, ibland även större än själva mjukisdjuret självt. Dessa lappar är OTROLIGT uppskattade av min son och numera skulle jag för mitt liv inte klippa bort dem… även om det kliar i klipptarmen! Tycker själv inte alls om dessa lappar på saker. Men är det nåt han tycker om min lilla kille så är det lappar. Han har två saker som betyder mycket i hans liv: ”Tuttis” (nappen) och ”Bamba” (lappen)(!) för att han ska komma till ro.

Efter korven blev det en lekstund i cafét och en blaskig kopp kaffe för mamman… Sen satt vi där min lilla son och jag och pratade om livet…

Tomtar, stjärnor, tokodiler och andra djupa samtalsämnen avhandlades…

… och vi kunde båda två konstatera att vi har det väldigt bra, han och jag!🙂

På vägen hem blev vi såklart duschade av en underbar, kylig regnskur. Detta trots en fantastisk powerwalk av mamman (med den extremt bångstyriga vagnen). Ja ja, frågan är om jag NÅGON GÅNG kommer att lära mig att bli förutseende och ta med mig regnskyddet till vagnen när hela himlen tom i princip skriker att det kommer att bli regn? Känner mig mycket tveksam till det… Men, men, bättre lycka nästa gång!!😀 Hur som helst så måste jag bara avsluta dagens inlägg med att skryta lite… Jag fick nämligen 2 oberoende av varandra okända människors komplimanger östa över mig om mitt snygga utseende och min chicka outfit(!) Ja, kanske är det rent av pga. allt regn som har sköljt över mig under alla mina år. Skrockfull som jag är så tror jag ju självklart på att regn gör dig vacker… Just därför är det nog väldigt onödigt med diverse regnskydd gott folk!!😉

Måste för övrigt kolla upp åldersgränsen för alkohol i det land jag nu lever i… blev nämligen stoppad i kassan på den svenska varuhusjätten idag när jag ville köpa en flaska rödvinsglögg :-D  Jo, men nog ser jag väl fortfarande ut att vara 16-18 år?! Tar jag som en fin fin komplimang! Ännu en MYCKET bra dag i mitt liv!🙂

 

 

2 thoughts on “En liten bit av Sverige, tokodiler, regn och mitt vackra utseende…

  1. Han är ju så underbart söt när han pratar om sina tokodiler:) Den du köpte kanske var lite bättre storlek än den han hitta på leklandet:) Tack för en underhållande blogg, kommer att bli kul att följa!

Kommentera

