Byte av skötväska… ÄNTLIGEN!

Nuuu är den här, den fina väskan som ska ta över rollen som våran skötväska:

Samantha Look (shoppingväska), våran nya älskade skötväska! 🙂 Ja, den är vit(!), mannen min fick välja färg :-O Ville chocka med att ta något annat än svart 😀

Och jag tror minsann att den kommer att göra ett RIKTIGT BRA JOBB. Kan iaf säga att det med största sannolikhet inte kommer att kunna bli sämre än vad det var med våran nu otroligt urblekta, fula och fullständigt värdelösa MiniMe som vi köpte strax innan våran lilla son föddes. Idiotköp! Oh yes! Det där med att handla saker när man ska få sitt första barn skulle jag kunna skriva en hel bok om. Det är nåt helt fantastiskt hur man kommer på hur man egentligen skulle vilja att alla dessa saker var, olika funktioner och andra praktiska önskningar som man sen VET OM pga. beprövad erfarenhet/rutin när man ska handla till nästa barn(!) Herre min skapare vilka lärdomar man får när man är förstagångsförälder… en enorm utvecklingsfas vill jag lova!! 😉 Hur som helst så har jag tyckt så otroligt illa om (ja, jag skulle tom kunna använda det starka ordet hata när jag talar om denna VÄRDELÖSA skötväska!) Den har gett både mig och pappan till mitt barn ett otal gråa hårstrån och förhöjt blodtryck av ilska vid ett flertal tillfällen under dessa snart två år. Man står ju inte ens ut med en pojkvän/flickvän som man inte trivs med så länge, VARFÖR gjorde vi inte slut med denna väskan tidigare?! Jo, det ska jag tala om för er: Min man och jag är snåla, punkt slut! Vi tycker liksom att vi får stå vårat kast lite när vi köper dåliga saker… det finns ju folk som svälter här i världen och då kan ju inte vi gå och köpa nya skötväskor var och varannat år 😉 Men, nu blev det iaf av, bättre sent än aldrig får man väl ändå säga. Och egentligen tack vare att den nu är enormt kladdig efter att den har förvarat några After Eight i ytterfacket… luktar trevligt med mint men kladdigt är det kan jag intyga! Tack Alvénskan! Du är en räddare i nöden i det här väsk-fallet! 🙂

 

Känner mig så oerhört glad nu när jag packade i denna vita, stora väska (ja, lite för stor faktiskt, kommer liksom att sparka i den varje steg jag tar med vagnen) Men, men…

Oerhört smidig att organisera. Fyra fack med varsin dragkedja och även ett par innerfack för förvaring av värdesaker och mobil etc. Var sak har sin plats! Inget mer stoppa-in-handen-innanför-locket-och-snurra-runt-som-en-helikopter-och-få-se-vad-vi-hittar-här! 😀

Oj oj oj va den hänger fint där och pimpar upp våran obehagligt vinda Silver Cross!! 😉

 

Kommentera

