ÄCKLIGT SÅÅÅ ÄCKLIGT!!

VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE!! Denna text är obehaglig!

Efter en natt med magsjuka… ja fy va äckligt det är!! Det är bland det värsta jag vet. Och den här gången var det jag som drabbades (än så länge BARA jag, tack och lov!!) Jag passade även på att ha det när mannen min var borta på tjänsteresa. Ja det är ju en förträfflig timing(!) Det händer liksom inte ofta nu för tiden att han reser i tjänst.

 Illamåendet kom under kvällen igår så jag bestämde mig för att göra den lille sällskap i sängen när han skulle sova… Lyckades PRECIS få honom att somna när jag kände att jag fick lov att kasta mig in på toaletten…. Väl därinne lugnade det ner sig… satte mig för att försöka göra ”nummer två”… då hör jag hur den lille studsar upp ur sängen och ut och ropar på mamma. Kommer in på toaletten med sin lilla favoritbil i handen (som han nuförtiden inte vill sova utan!) Där sitter mamma och mår dåligt. Han står vid toaletten och leker lite med sin bil… jag pratar samtidigt med pappan i telefon… och mår annars inte särskilt tipp-topp. Helt plötsligt hör jag ett plupp i toaletten (inte mitt eget plupp för det hade redan skett innan den lille kom in)… det var bilen, raringens lilla svarta Porsche som han hade lyckats köra in under toalettringen och ner i toaletten… ÄCKLIGT SÅÅÅ ÄCKLIGT!! Mår man illa innan så kan jag lova att det inte blir bättre när man reser sig upp från toaletten och tittar ner och ser sitt barns lilla favoritbil omgiven av… ja, som Sebastian utbrast: ”BAJS!” Det var en stor del av mig som bara ville låta den där bilen åka ner i avloppet… (men då kanske vi hade åkt på nåt mindre trevligt stopp som vi sen hade fått skämmas ordentligt för när våran tyska husvärd kom för att hitta den lilla bilen som anledning till stoppet). Ja, den redan otroligt illamående mamman stoppade ner handen och fiskade fort upp den kontaminerade svarta Porschen. Tvättade av den och min hand med tvål och alla desinfektionsmedel som existerade i detta hem… Spritbad har den sedan legat i under natten och min hand är torrare och fnöskigare än nånsin efter den mindre handvänliga spriten… Som mamma utsätts man för många trevliga men även många, många otrevliga situationer. Denna sökte sig lätt in på min topp 10 lista över det äckligaste jag har gjort i mitt liv. Och då har jag jobbat x antal år inom vården där det inträffar en hel del otrevliga och ibland ofräscha situationer som man helst inte ska tala om kring middagsbordet! (Men som vi inom vården har en förmåga att göra ändå😉 )

Sebastians älskade svarta lilla Porsche efter spritbad och diverse aggressiv rengöring. Vad vore hans liv utan denna lilla rackare?!

 

Kommentera

