Rödmålade naglar och välkommen julen!! :)

Nuuu är lyxhustrun klar med förberedelserna inför denna, minst sagt uppmärksammade högtid som går av stapeln imorgon… JUULEN!! Mycket tjat är det om denna Jesu födelsedag… Och SJÄLVKLART ska det firas!! Hipp Hipp Hurraaaaaaaa!!🙂 Likt alla andra bloggare och människor på denna jord så har ju SJÄLVKLART denna barnmorska, mamma och lyxhustru också ett behov av att önska ALLA glada, snälla och fina människor därute EN ALLDELES UNDERBART GOD JUL!! Jag känner att jag fuskar gärna lite… Jag startar firandet redan nu… med ett sagolikt fint osande frukt och valnötsbröd på bänken i köket, vansinnigt välpolerat, städat och julpimpat hem, diverse lussebullar, julgodis och kakor bakade… kylen och skafferiet fyllt med fantastiskt trevliga råvaror till det traditionella svenska julbordet som kommer att dukas upp här på Hansaallee i Frankfurt imorgon. Har bäddat för våra gäster. Lagt en del klappar under granen. Det kommer en del fler från Sverige med kära mor, far och bror som nu sitter på flygplanet hit. Och sist men inte minst… naglarna nyklippta och rödmålade!! Här ska firas jul(!) som aldrig förr!! (Hur mycket Jesus födelsedag kommer att uppmärksammas återstår att se…)😉  Måste även tillägga att mannen min i skrivande stund åkt för att hämta våran sprillans nya, fina bil…. som vi har längtat efter den! Inte en dag för tidigt att den kom!! Fin fin julklapp det!! Taaaaack tomten!🙂

VÄLKOMMEN JULEN!!🙂

Här med bra fokus på den fina högtalaren som kommer att sjunga ut fina juldängor och på så sätt förgylla våran jul😉

Jag kan inte tänka mig en jul utan julbockar(!) Längst upp på bordet kan även en hög med snorpapper beskådas, återigen: FANTASTISK FOTOGRAF!!😀

SJÄLVKLART får även våran fina vita dalahäst känna på att det är jul!

Jag och mina röda kortklippta naglar. Från oss alla till er alla: FROHE WEIHNACHTEN!! Min kära man tycker ABSOLUT INTE om när jag har rött nagellack på, men det ger jag blanka f-n i nu… för JULEN ÄR HÄR!! Och jag tycker att det är vansinnigt snyggt med kortklippta, rödmålade naglar, PUNKT(!)😉

 

 

One thought on “Rödmålade naglar och välkommen julen!! :)

Kommentera

