Lekfull jul, diverse bajs och Vi föräldrars omslagstävling(!)

Har nu haft en underbar jul i Tyskland med besök av min mor, far och bror. Bästa julen på 9 år i mitt liv(!) Ingrediendser: Skratt, lek, lugn och ro, fantastiskt god mat, givande samtal, spel, härlig glad stämning!! Lycka!🙂

PAKET i massor, 9 av 10 adresserade till den lilla killen i familjen som var lyrisk över detta paketöppnande… Alla blev nöjda och glada över sina klappar, FANTASTISKT! Dock ett litet undantag: Min kära mans julklapp till mig… ett armband… FIIIIN tanke, men det blev inte bra… och nu ska jag tydligen inte få några fler smycken av honom(!)😉

Bror min och jag hade en bäst-av-3-tävling i denna fantastiska rutschkana… Hej va det gick, inte skämdes vi inte… drog på mig en skada i vänster skinka efter första heat men tog ändå hem segern klart och tydligt med 2-0 i matcher. KUL JUL!!😀 (Det var dock det enda i spelväg som gick bra för mig denna helg(!) Blygsamma sista placeringar i samtliga andra speldrabbningar😦 )

På blodigt allvar spelades även fler matcher… Diverse barn som vistades på leklandet denna julafton fick erfara två svettiga vinnarskallar vid den lilla trevliga airhockeybanan för att sen inte tala om hur det såg ut på den lilla fotbollsplanen… 26 och 30 år… Snittåldern på andra barn på leklandet låg nog nånstans runt 5 år denna dag😉

Sebastian lurade även ner mormor och morfar i bollbadet… Så nog kan vi säga att vi höjde upp medelåldern på Halligalli denna julafton AVSEVÄRT!🙂

Julhelgen bjöd även på en ridtur på en björn… Mycket uppskattat av den lilla mannen. Observera även att killarna mina här är iförda deras specialbeställda identiska mössor som de fick av den snälla mamman/frugan i julklapp. Allt för att ingen ska kunna undgå att se att dessa, min lilla och min stora stjärna, hör ihop😉

 

Annandagen bjöd även på en löprunda för den extremt otränade mamman. SKÖNT att få lite fart och gung på fläsket. Att rundan sen avslutades med ett kliv i en fantastiskt stor och nyproducerad hundbajje känner jag att jag kunde ha varit utan, men men…

 

Denna julen har varit hemskt hård för den lilles mage och han har varit så ledsen vid varje plupp-tillfälle… Idag kom den hårdaste klumpen jag någonsin skådat i hans blöja… Stackars! Det värker i mamma-hjärtat att se honom gå igenom en sån plågsam pluppning. Men nu är fanskapet iaf ute, tack och lov!! Nu ska här pumpas plommon, päron, vätska och annat götta som hjälper den lilles mag-tarmkanal(!) Idag har jag även ÄNTLIGEN börjat handla blöjor på nätet med den trevliga hemleveransen. Kan inte förstå att jag inte har börjat med det förrän nu. Vansinne! Men nu är det slut för lyxhustrun med hemkånkandet av blöjförpackningar!! Gött! Keep them coming!!😉

 

Idag har jag även fallit för frestelsen som många föräldrar gör… anmäla sitt barn till Vi föräldrars omslagstävling… För det är ju faktiskt så att mitt barn är världens finaste!! Det tycker ju alla vi föräldrar😉

Men HÄR är han:

Rösta vettja!!😉

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Vi-Foraldrars-Omslagstavling/Photo-competition-candidate-template-1080

 

 

Kommentera

