Premiärtur i vrålåket, gnabb och Sebastians nya kärlek…

IgÃ¥r gav vi oss ut pÃ¥ en premiärtur för hela lilla familjen i vÃ¥ran nya bil, med destination IKEA!! Och det var vi inte ensamma om vill jag lova. ALLA var där(!) Med en sÃ¥ när som fullsatt parkering vilket i sig är problem nr.1 dÃ¥ mannen min INTE vill parkera bredvid nÃ¥n annan bil för att riskera att fÃ¥ nÃ¥n otrevlig skada pÃ¥ bilen… Och det gällde i ALLRA HÖGSTA GRAD nu när vi dessutom var ute med vÃ¥ran sprillans nya bil(!) Vi spenderade x antal minuter pÃ¥ parkeringen för att hitta den PERFEKTA platsen för vÃ¥rat vrÃ¥lÃ¥k.

Här stod vi bra, endast en sportbil ett par rutor bort (han ville tydligen inte heller har nÃ¥gra repor)😉

 

Väl inne pÃ¥ IKEA höll vi till inne pÃ¥ barnavdelningen där födelsedagspresenter till Sebastian skulle inhandlas och den lille samtidigt skulle kunna leka av sig lite. Effektivitet pÃ¥ hög nivÃ¥! Mannen min och jag hamnade i ett gnabb efter att han anklagat mig för att inte ha koll pÃ¥ vÃ¥ran son och trodde att han skulle bli kidnappad i folkhavet pga. min dÃ¥liga uppsikt. Jag har aldrig koppel pÃ¥ min son när vi är ute, dock har jag koll pÃ¥ vart han är när han är under mitt ansvar… I det här fallet var han en meter bakom mig och jag kände att han var där hela tiden… Jo men ”det finns MÅNGA galna människor därute”…. Det var nog DET ENDA argumentet som jag kunde köpa i gÃ¥rdagens anklagelser mot mig(!) Det är nämligen MYCKET riktigt. Sen fick jag även en föreläsning i hur detta kidnappningsförsök hade kunnat gÃ¥ till i ett flertal olika scenarion….  Och jag kan bara säga att JAG ÄR VÄLDIGT RÄDD OM MIN SON, alldeles normalt rädd om honom. Tyvärr ser dock inte fallet liknande ut för min man… MÃ¥nga grÃ¥a hÃ¥rstrÃ¥n fÃ¥r han ocksÃ¥, fler och fler för varje dag som gÃ¥r(!) Han har sina vansinniga föreställningar som mÃ¥nga gÃ¥nger driver mig till vansinne… Men man mÃ¥ste tänka pÃ¥ att han gör detta av kärlek och omtanke och pÃ¥ sÃ¥ sätt är det ganska fint. Men som sagt mÃ¥nga gÃ¥nger fullständigt vansinnigt(!)

Annars hade vi det mysigt och trevligt pÃ¥ detta svenska paradis. Sebastian hittade en ny kärlek som han visade mycket tydligt att han ville ”LÅNA”… Han vill nämligen lÃ¥na allt och förstÃ¥r inte att han faktiskt FÅR en del saker eller att de redan är hans egna… En tidig födelsedagspresent blev det som han fick ta med sig hem och börja mysa med redan igÃ¥r…

Och ja, STOOOR är han sÃ¥ nu fÃ¥r han knappt plats själv i sin lilla fÃ¥tölj min lilla kille… Men vad gör väl det när man har funnit sin stora kärlek!! ”VOVVA”🙂

FörstÃ¥r nu ordsprÃ¥ket om hunden som människans bästa vän!!😉

 

 

 

Kommentera

