En torped i sängen och våran lilla myskille…

 Ja, med denna lilla smaskiga rubrik kan man ju tro att man ska få läsa något riktigt intimt och trevligt… Jag har ju alla gånger ett intresse av sexologi, det känner mina vänner väl till… Det är ju också en del av min utbildning. Tänker än idag på när jag och min kära Vave satt och tragglade oss igenom olika teorier om libido och lubrikationer… Vi har MÅNGA interna skämt inom det området. Nämner jag bara Masters and Johnsson så ligger vi dubbelvikta i skratt både Vave och jag 😀 Jag funderar starkt på att fördjupa mig inom området, läsa en 10p. kurs (gamla eller nya poängsystemet låter jag vara osagt!?) för att få den eminenta titeln SEXOLOG på mitt cv… och gud vilket roligt område att jobba med(!) Det är i allra högsta grad ett hett ämne och kommer så att vara i alla tider(!) Kanske kommer jag i framtiden ha en sexspalt i nån tidning, eller kanske en sexblogg och svara på alla enormt spännande och roliga frågor 🙂 eller kanske rent av ett sex- och samlevnadsprogram på någon trevlig tv-kanal… jag som den nya Regina Lund… en uppdaterad, otroligt intresseväckande tappning om sex och relationer i alla konstellationer och åldrar… Ja gud va roligt det är att drömma lite…. Det gör jag mycket och jag drömmer i väldigt spridda skurar… MÅNGA är dem mina drömmar… och den som lever får se vilka som går i uppfyllelse tillslut 😉

Åter till torpeden i sängen… man skulle också kunna tro att det handlar om våran fina lilla kille som ibland ligger mellan oss på nätterna och det är minsann oftast ingen dans på rosor att ligga bredvid honom… han far runt som en virvelvind… Inte stilla i många minuter på en natt vill jag lova…. jag försöker alltid att få honom att åtminstone mestadels fokusera sitt lilla huvud åt mitt håll så att jag slipper att ha hans fötter sparkandes i huvudet (det överlåter jag till min älskade make, det är kärlek det?!) 😉

Men NEJ, detta inlägg med torpeden i sängen avser inte den lilla krabaten… Torpeden i detta fall var faktiskt bara lilla jag, som for runt som en galning i sängen(!) Istället för att somna inom några minuter från att jag la huvudet på kudden som jag brukar så låg jag istället fantastiskt upptagen med att übertänka saker som jag ABSOLUT INTE behövde ägna mig åt då. Ena stunden stod jag i min jobbuniform på förlossningen och funderade över tolkning av en CTG-kurva.

 

  Så kan en snutt av en CTG-kurva se ut.

Denna registrering och tolkning av CTG utförs hela tiden på en förlossningsavdelningen. Det är även något som vi testas i regelbundet då det är så viktigt att man kan detta, och JAG ÄR BRA PÅ DET!! Men i natt hakade jag upp mig på att jag inte lyckades få fram ur mitt minne vad den ena decelerationen heter… JA HERRE GUD ANNELIE! Varför ligga sömnlös över något så vansinnigt onödigt(!) Det är inte direkt så att jag ska stå där idag eller imorgon och tolka nån CTG-kurva. Så det är minsann INGET att stressa upp sig inför. Har även ibland gjort detsamma när jag legat och funderat över suturationsteknik av ett underliv efter en förlossning, också något som JAG ÄR BRA PÅ! Men när jag ligger hemma i min säng så går det SJÄLVKLART INTE på räls på samma sätt som när jag befinner mig på förlossningsavdelningen och har min CTG-kurva och kvinnans underliv och sutureringssetet framför mig 😉 Det är intressant hur minnet fungerar tycker jag. Fascinerande!! Se bara på olika koder, dörrkoder och kontokoder och annat, det kan jag OMÖJLIGT lyckas komma ihåg tills jag står framför den dörren eller ska slå in koden för kontokortet. Då kommer det fram. Och så lär det säkerligen också göra när jag står på förlossningen och ska jobba nästa gång. Om det så dröjer några år till… (Lite ringrostigt i början såklart tills minnesbanorna är tillräckligt inkörda igen) Jag är ju så ung jag… men snart ska jag bli ett år äldre… 😉

Och ja, det blir obehagligt många ljus på min tårta nästa år(!)

När jag inte var på förlossningen inatt så ägnade jag mig istället åt att planera min födelsedag. Denna kommer att firas i Falu stad… Where it all started! 🙂 Känns mycket bra!! Ja, nu fyller jag ju inte jämt i år men några goda drinkar och lite gourmetmat kan jag väl vara värd!?! Jajemen! Detta i sällskap av familj och vänner i Falun skulle väl vara en fantastisk 29-årsdag!! Det kom jag fram till att jag vill ha(!) Bring it on… 😉 (Mannen min kommer ju att spendera denna högaktningsvärda kväll i en ishall i Leksand där det var LÄNGE sen solen lyste… Och när mannen är borta, ja då vet ni… då dansar lyxhustrun på bordet(!) 😀 Nej vet ni vad… så illa ska det nog inte behöva bli… Men är det något jag har lärt mig här i livet så är det att MAN ALDRIG SKA SÄGA ALDRIG! Om någon bjuder upp till en bordsvals så kanske jag ändå står där… Det finns dock andra lärdomar som jag har burit med mig under mitt än så länge mycket korta, unga liv…  1. Överlåt INTE groggblandningen till Herr Peter Sahlin när det ska festas(!) 2. Låt inte heller någon hockeyspelare bjuda dig på shots(!!) Om jag bara följer dessa två råd så bör kvällen bli oförskämt bra och alldeles fantastiskt härlig och trevlig 🙂

Ja, jag är glad för att jag inte är såhär busy varje natt… det vore jobbigt att tänka såhär mycket varje natt.. tack och lov så gör jag inte det! Oftast ligger jag platt och sover som en gris och låter hjärnkontoret vila fullständigt (det gör jag tyvärr ofta även dagtid) 😀 När man har haft sånna här mer eller mindre sömnlösa nätter, ONÖDIGA sömnlösa nätter, så är det bland det bästa som finns när den underbara sonen slår upp sina fantastiska blå, reser sig upp i sin säng kl.7:45 med sin snuttefilt under armen och ropar till sin mamma att han vill ”MISA”(!) Han är mycket för att mysa nu våran lilla kille och det är vi såååå glada för!! Det finns inte ord som kan beskriva hur mycket jag älskar denna unge!!

Hur kan man inte vilja mysa med denna fantastiskt ruffsiga lilla kille?! Kom så ska jag äta upp dig din lilla sötsak!! 🙂

 

Kommentera

