Den STÄNDIGA flaskmatchen(!)

Nappflaskor… dessa påfund till behov som i princip alla småbarnsföräldrar skaffat sig… dessa förbannade nappflaskor kan driva mig till vansinne. Att diska dem är i sig ett elände, det finns inte mycket i min hemmatjänst som jag tycker är så förbannat tråkigt… Alla beståndsdelar som ska plockas isär och rengöras var och en för sig. Då kan jag hålla mig för skratt vill jag lova… Och det finns om möjligt en ytterligare aspekt som kan göra mig ännu mer trött på dessa flaskor, det är när min otroligt hjälpsamma man ser till att skruva igen de förbannade flaskorna så hårt som han bara kan och jag då för mitt liv inte ens lyckas skruva upp fanskapen(!)VARFÖR ta i för kung och fosterland när man skruvar igen en nappflaska?? Mannen min hänvisar till att man måste vrida till den ordentligt annars läcker den… (Typiskt manligt att tro att allt kan lösas med styrka och våld.) NEJ, men SKRUVA TILLS DET TAR STOPP, UTAN ATT FORCERA(!) går alldeles utmärkt(!) De är ju så fantastiskt väl bearbetade dessa plastsaker så att de ska hålla tätt med hjälp av dessa gummidelar och annat trams…

När jag sen står och svär över att jag inte får upp den rackans nappflaskan när jag ska diska den så har han också mage att säga att det är för att jag är svag… (och det må hända att jag är svag i mina flask-och-lock-vridarmuskler… men det är inte så vi mäter styrka i detta hem älskling!) Om du nu ska fortsätta envisas med att skruva ihop dessa förbannade nappflaskor så att jag inte lyckas att med all min kraft bryta mig in i dem (utan att få förslitningsskador) ja, då går lyxhustrun ut i strejk(!) Då får du minsann diska dessa fantastiska nappflaskor själv(!) Ingen skulle vara mer tacksam än jag(!)😉

Artilleriet av nappflaskor i olika utföranden som finns i vårat hem. Ingen glädjekälla på något som helst sätt i denna lyxhustru och mammas liv(!) Anledning till skilsmässa?? Nej! 🙂 Men förbannad blir jag över dessa flaskmatcher(!) 😉

Efter 2 års tid har jag nu ÄNTLIGEN fått skriva av mig av mina aggressioner i detta ämne. Sköööönt! Taaack för det bloggen!!😉 Det är nämligen inte så att mannen min på något sätt har tagit åt sig av mina klagomål och min konstruktiva kritik i rådande sammanhang tidigare… Men nu, kanske, kanske det biter(!)🙂

 

 

2 thoughts on “Den STÄNDIGA flaskmatchen(!)

  1. Ha ha ha ha ha, jag garvar ihjäl mig. Skönaste blogginlägget någonsin! Jag kan inte annat att hålla med! De j-a flaskorna, för att inte tala om locken på flaskorna som definitivt är inbrottssäkra, med endast en pytteliten plastbit som sticker ut, och meningen är art man ska få av locket med denna och fingerkraft. Nej kära flasktillverkare, det är tur att man har tänder att ta till på den lilla plastflärpen…. Skönt att höra att även du hatar dessa ”plastglas för barn”. Kramar Sofia

Kommentera

