Gas, broms och ännu mer broms…

Fredag och Trettondagen… den heliga Trettondagen som firas med ledighet här och var… Men vi här i Bundesland Hessen ägnar oss inte åt sånt inte… vi jobbar på i vanlig ordning(!) Och då går det minsann inte att ligga på latsidan… bara att gladeligen sätta sig och producera ett blogginlägg (något som jag gör med glädje varje dag!) 😉

På tal om latsida så har denna lyxhustru legat vansinnigt lågt med träningen sedan bröllopet gick av stapeln. Ja, ärligt talat så kan jag räkna träningstillfällena det senaste halvåret på min ena hands fingrar. Det är ju helt enkelt INTE acceptabelt, INTE bra! Det är ju rent av en hälsorisk(!) Undrar lite varför det har blivit såhär. Jag hade ju en period ganska nyligen (innan jag blev gravid) där jag tränade alldeles för mycket. Nånstans tror jag att det kanske är just detta som har gjort att jag nu känner mig lite ”mätt” på denna fysiska ansträngning. Men det argumentet håller liksom inte(!) Jag har gjort som många andra nu när det har varit nyår. Stannat upp och rannsakat mig själv, hur jag mår och vad jag vill. Ja, det där med nyårslöften hit och dit lämnar jag mig själv utanför(!) Tycker egentligen att man borde kunna överlägga sånna saker andra tider på året också, men tydligen är det väldigt svårt och ett stort fokus sätts istället på nyåret. Hur som helst så landade denna rannsakning i en vilja att komma tillrätta med vissa aspekter i mitt välbefinnande. Jag mår inte riktigt bra när jag inte tränar. Jag mår inte bra med min kropp då. Så enkelt är det bara(!) Och vad göra åt detta?? Jo, svettas(!) På ett eller annat sätt och sätter fart på förbränningen och framförallt på pumpen(!)

På Nyårsdagen tvingade mannen min mer eller mindre ut mig på en löprunda. Inte för att han tycker att jag behöver gå ner i vikt (säger han) utan för att ha vill att jag ska må bra(!) Ja, sån är han min man, OTROLIGT omtänksam… Och han har så rätt(!) Vilken underbar känsla att få fart på kroppen!! Det gjorde du bra älskling!! 🙂 Sen kan man ju tycka att den viljan egentligen borde komma från mig själv och min egen kropp… Ibland behöver jag dock piskas lite… och det gör han bra min man!

Gasen och bromsen i min kropp har senaste tiden inte riktigt kommit överrens… halva jag vill gasa medans den andra halvan vill bromsa och hänvisar till diverse mer eller mindre dåliga ursäkter och bortförklaringar… svår balansgång(!) Och jag är väl medveten om att viljan för att lyckas måste komma inifrån mig själv. Igår dammade jag bokstavligen av min vän crosstrainern och körde ett OTROLIGT svettigt pass på den. Sen tog jag mitt ett snack med mig själv…

  Hallå där!! Nu är det du och jag som samarbetar för att få fart på den här maskinen! Det är denna vi ska leva resten av vårat liv med! Investera! 😉

Just det, krafttag måste till… bättre kan vi(!)  Ska ju dessutom snaaart bära upp ett fint fodral och gå ut och känna mig oförskämt ung, snygg och vacker(!) Motivation!! Kom igen nu! You go girl!! 😀

 

Idag var dock tanken att jag skulle umgås med crosstrainern igen, dock blir det till att ligga på bromsen då ett oförutsett blodbad startade igår kväll… Ännu en ursäkt, jag vet… Men nu finns viljan… så imorgon när den värsta blodvågen dragit förbi… då ska det gasas igen(!) 🙂

 

 

Kommentera

