Hår, naglar och oanade frisörtalanger(!)

Här hemma har vi en liten kille med en fantastisk växt av hår och naglar. Nog verkar han få i sig sina vitaminer allt(!) Hej va det växer, ingen hejd på celldelningen inom dessa områden. Själv har jag även tagit på mig rollen som Sebastians privata frisör och står även ansvarig för den sammes manikyr och pedikyr… (Om det nu inte räckte med mina tidigare roller här i livet!)😉

Det är alltid med varierad framgång som dessa aktiviteter utövas. Den lille är inte alltid så samarbetsvillig när det kommer till hår och framförallt inte nagelklippning… Man får liksom lura sig igenom situationen för att komma i mål… och ibland går inte det heller och då får han gå halvklippt nån dag innan man kan ge sig på honom igen… då har guldfisken liksom glömt vad han tyckte var otrevligt igår🙂 Ny dag, nya möjligheter! Så är det med mångt och mycket i livet med detta underbara barn😉

Den här gången gick det strålande med klippningarna i alla kategorier(!) Jag fick hålla på länge och väl och blev väldigt nöjd med resultatet. En av de bästa gångerna nånsin tycker jag.

Före.

 

Efter. (Han verkar onekligen nöjd och glad med sin nya frisyr!😉 )

 

Det är roligt att få lite utlopp för sin kreaktivitet… Ibland är det dock på bekostnad av den lilles fina utseende. Och jag minns även tydligt en gång när jag själv var liten och fick för mig att jag skulle klippa min stackars lillebror… då såg han verkligen inte klok ut. Sen klippte jag iallafall aldrig honom mer… men nu har jag ju blivit äldre och mer rutinerad av livet och tror tydligen att jag behärskar att klippa hår igen…

😀

 

 

Kommentera

