Nachspeise, bitte(!)

När mannen ber om en ORDENTLIG efterrätt och inte bara nån trött gammal kaka eller chokladbit efter maten. (Ja, han är en riktig gottegris min man och bara MÅSTE ha något sött efter maten!) Ja, men då är det ju SJÄLVKLART att den fantastiska lyxhustrun ställer sig i köket och trollar fram något riktigt gott till sin älskade man(!) Denna gång något som han inte ens tycker om, men ändå något som jag känner att jag vill slå ett litet extra slag för, den gamla godingen: GINO!!

OTROLIGT GOTT och även OTROLIGT LÄTT att göra. Serveras med fördel med ett glas bubbel och en redig klick vaniljglass till…

Som efterrätt en fredag eller lördagkväll eller varför inte en vardagkväll i veckan(?!) Det tycker jag minsann att man kan lyxa till det med. Det är iallafall jag värd nästan alla kvällar i veckan(!) 😉

Tro det eller ej, mannen min blev stormförtjust i denna underbara Nachspeise som hans fru så ömsinnt lagat ihop. Trots diverse mummel innan om att det var onödigt att stoppa in så goda fräscha frukter och bär i ugnen och ”förstöra dem” när det är så MYCKET godare att bara äta dem färska… 😀

 

Kommentera

