Härlig tapaskväll och det lilla matvraket = inte alltid en fantastisk kombo(!)

Den lille mannen är MYCKET för att äta mat nu. Och när jag ibland ser framför mig en rosaskimrande middag med gott vin och en kärleksfull stund med tända ljus och min kära make på andra sidan bordet… då kan den lille ibland få äta sig mätt innan vi äter och sen få sin välling i sin kära stol i samband med att vi ska äta nån mindre barnvänlig middag. Ibland blir detta inte riktigt som jag har tänkt mig(!) Oftast SKA han vara med och fullständigt skriker efter MAAAAAT oavsett om han har satt i sig en stor måltid för 2 minuter sen och då för dessa två minuter sen vråååålat att han är mätt. Mätt är ett ord som är väl använt här hemma för tillfället… Mätt säger Sebastian om allt som han inte vill ha mer av… mätt=det är nog nu(!) Kan även vara en film som han inte vill se mer av för tillfället… 🙂

Vissa kvällar när vi har dukat fram extra lite mat på bordet för att hålla igen lite på kaloriintaget som vi försöker med ibland(!) Gårdagens middag med tända ljus, fylligt spanskt rött vin, diverse skinkor och mozzarella caprese, mannen min och jag sittandes face-to-face i en lugn och mysig stund förbyttes snabbt när den lille inkräktade och promt skulle smaka på det LILLA som bjöds. Och då var med inte mycket mer än smaka han ville göra ska tilläggas. Han såg nog att både mamman och pappan såg otroligt hungriga ut och lämnade således tillbaka det han hade tuggat på på den en gång i tiden trevliga tapastallriken…

Ja, nu var det ju inte mycket kvar att hurra för på den tallriken, men har man tur så kommer det mera, redan färdigtuggat i retur… Han är OTROOOLIGT generös vårat barn(!)

Nånstans där när de gamla rökta ostskivorna kom tillbaka på tallriken försvann den härliga känslan av en mysig vin och tapaskväll med mannen i mitt liv… Men men, det kommer flera!! 😉 Och även flera sköna middagar med det lilla matvraket vid bordet 🙂

 

 

Kommentera

