KALAS!!

Tjohooo! Från det ena kastar jag mig raskt in i det andra(!) Svårt att hänga med i denna blogg ibland kan jag tro… men men spänningen är alltid ooooolidlig för vad nästa blogginlägg ska innehålla. Underbart med lite spänning i livet!😉

2-årskalaset gick av stapeln idag… ROLIGT!🙂 Förberedelser in i minsta detalj. Fönstertvätt, dock fusk, tog bara de fönster som de kära gästerna skulle se ut genom… de andra obehagligt skitiga fönstrerna får hållas skitiga ännu ett tag😉 Toalettskrubb, ordentlig sådan. Fy va jag avskyr toalettstolar! Jag har även en man som förespråkar sittande-mans-kissningar…. där avslutar jag den diskussionen(!)

 

Bakningen… det är så roligt att baka! Men jag kan ärligt erkänna att det är ytterst sällan det går riktigt bra för den här lyxhustrun… oftast blir det nåt debackel… som till stor del beror på att jag tror att jag kan ha allt i huvudet… och det vet de flesta som känner mig att det där lilla huvudet är allt annat än klart stundtals, lagringskapaciteten verkar för länge sen vara fullt och en tömning av minne bör ske snarast för att kunna få in något nytt verkar det som(!) Hur som helst så har jag alltid haft svårt för att läsa recept likväl som att läsa en instruktionsbok eller manual över någonting… what so ever… jag kräks på dessa. Jag vill gå min egen väg… och den vägen är inte alltid solig och rosaskimrande(!) Det kan många gånger vara en bumpy road… Men där kommer vi tillbaka till det där med spänningen i livet😉 Gotta have some!!🙂

Kalas blev det och tårtan blev… inte som jag hade tänkt mig, men ändå, jag var himla nöjd med den(!) Och återigen stolt bagerska(!) Sonen min var dock I VANLIG ORDNING INTE så stolt över sin mammans bakverk. (TUR att det dröjer LÄNGE innan jag ska bjuda till med att baka en tårta till honom igen!)

ÅTERIGEN den skeptiska minen över ännu en av mammans bagarskapelser(!) Det enda han imponerades av var ljuset på tårtan…

Det här med att blåsa ut ljus på tårtan, det tycker jag är roligt mamma… ”IGEM”, ropade han glatt efteråt. Men att äta mammans tårta det var det inte tal om(!) ”NAJ”, lät det klart och tydligt utan minsta hänsyn till mammans känslor(!)

 Denna FANTASTISKA skapelse, HUR KAN MAN MOTSTÅ?! Tror till och med att min kära vän och tårtbagerska Vivi skulle vara stolt över mig och min prestation😉

 

Annars kan jag inte säga annat än att mina morotscupcakes blev BRAAA, men hade kunnat blivit bättre då den glömska lyxhustrun av någon mystisk anledning uteslöt en mycket viktig ingrediens, kanelen… Det är inte ostraffat man gör sig skyldig till det. Försökte desperat att rädda situationen med att strö lite Zimt uppe på de fina bakverken… Man kan göra så, MEN DET ÄR INTE RÄTT(!) Frosting och lite trevligt strössel på det och sen var vi iallafall hemma!! Mummsssssss

Med Zimt-burken i högsta hugg…

Här är det Leila klass på grejerna(!) Oh yes!!😉

 

Ja, kom gjorde de söta barnen och även deras om möjligt ännu sötare föräldrar och kafferep och kalas blev det…

 

En kaffedrickare vid namn Dalle höll köksbiträdet i arbete genom att vrida in sitt huvud mot köket och ständigt beställa in sina Latte Macchiato (dock vill han egentligen bara ha varm mjölk i sin kopp) 😀

 

Jag kan dock tycka att kalasgästerna åt lite dåligt, vi har ALLDELES FÖR MYCKET KVAR som dessa alldeles för ekonomiska (SNÅLA!) föräldrar absolut inte kan göra annat än att äta upp… Så, hej och välkomna x antal + kilon(!)🙂

Massor med fina presenter fick han den bortskämda ungen. Han hade ett riktigt roligt kalas…. men blev alldeles slut efter ett par timmar… han gick fullständigt in i väggen… var länge sen jag såg honom så trött och slutkörd… In a good way😉

 

Kommentera

