Surprise-Kino-Night och den obehagligt ekonomiska mannen…

I fredags blev jag (återigen) förd bakom ljuset… Det händer emellanåt. Oftast är det våra kära grannar som ligger bakom eventen… så även denna gång. Vi skulle över till dem på ett glas vin och lite plockmat TIDIGT så att barnen kunde leka och sen avsluta tidigt så att barnen kunde somna i hyfsad tid hemma i sina sängar. Klädde mig lite snyggt och fixade till mig lite mer än vanligt, sen bar det av till huset bredvid. Ett härligt glas rött fick jag i handen och vi satte oss vid ett trevligt dukat bord. MYSIGT! På bordet låg även ett suspekt kuvert som lades framför mig med en order om att öppna det samma. En förskottspresent till mig… Men finaste människorna! Det var biobiljetter till kvällens föreställning bokade till mig och min man och även pengar till EN MASSA TILLTUGG under Kino Night. UNDERBART! 🙂 Jag och mannen min på bio på tu man hand… barnet fick stanna hos bästa grannarna (där han för övrigt somnar betydligt snabbare och smidigare än vad han gör hemma med sina föräldrar, tack vare Super-Mama-Helena!) 🙂

Jag hade inte en minsta susning om att något sånt här var pågång… så här i efterhand kan jag förstå varför min man agerat lite underligt… Men att han skulle vara med på the scam det kan man minsann inte tro… När han (MEDVETET?) varken packar i pyjamas, tandborste eller för den delen vattenflaskan till sonen när han vet att han kommer att sova där… Nej, då kanske jag skulle ha märkt att det var något på gång (sa han till sitt försvar). Så jobbar ett proffs, en riktig scamartist 😉 Eller så var det helt enkelt så att han inte tänkte… det är ju oftast mamman som gör det när det kommer till the baby 😉

I biomörkret med ett härligt glas bubbel i handen… Det är Tyskland det(!) TREVLIGT(!) 🙂

Underbart med en date night med mannen min! Och jättemysigt att gå på bio. Det var inte igår vill jag lova. Det har inte hänt på de senaste 2 åren. Minns att senaste filmen vi såg på bio var den tredje i triologin av Stieg Larssons böcker. Var gravid med den lille då och fick obehagliga sammandragningar under filmen. Det var nämligen INTE dags att föda nåt barn då(!) Lustigt nog var det en Stieg Larsson drabbning även denna gång vi gick på bio… Den amerikanska upplagan av ”Män som hatar kvinnor”… Men denna gång klarade jag mig från sammandragningar… Konstigt vore väl annars!! 😉

 

Igår började vi prata lite om packning då vi åker till Sverige i nästa vecka…. Funderade lite på vad vi ska köpa med oss hem från Sverige denna gång och även vad vi måste ta med oss i resväskan dit. Då fick jag ÅTERIGEN ett bevis på att min man INTE är som alla andra. Han har sparat några svenska pantflaskor som han av någon anledning har kvar här. Dessa flaskor hade han nu tänkt packa med sig i väskan och ta med till Sverige där de hör hemma. Ja, det är ju säkert 10 kronor det handlar om! (sa han på fullaste allvar). Men snälla(!) Kan någon bara vara snäll och skänka oss 10 kronor så att vi slipper packa ner dessa pantflaskor i resväskan(!) Eller är det rent av en sann miljövän han är?? Ja, speciell är han iallafall… min älskade man, that’s for sure!! Det råder ingen som helst tvekan om att han är ekonomisk ända ut i fingerspetsarna mannen min… och gott folk, det är med detta ekonomiska tänk som man blir rik(!) 😉

Ser fram emot att panta våran guldgruva när vi kommer till Sverige nästa vecka(!) Vi har säkert både två och tre st av ovanstående valörer att byta in mot en svensk guldpeng som kan dryga ut förmögenheten. HÄRLIGT!  😀

 

3 thoughts on “Surprise-Kino-Night och den obehagligt ekonomiska mannen…

  1. Ha ha ha… vi tackar för vänligheten… tyvärr räckte det inte… flaskorna åker med 😀 Ja, vad säger man!?
    Ola & Jenny, vad sägs om att ni kommer hit den där helgen i maj som Ola och jag pratade om? Ni är hjärtligt välkomna!! 🙂

Kommentera

