Pluppcoach och godismutor…

Har under de senaste veckorna trilskats med den lilles pluppningar… Stackars barn har varit så ledsen varje gång. När det började var det mest för att han var hård i magen och att det då gjorde ont. Nu är han mest rädd medans det som kommer ut faktiskt är i bra konsistens. Vi har härjat på med diverse pluppfördelaktiga metoder… Mycket plommon, russin, kiwi, blåbär, mycket vätska och fan och hans moster till huskurer för att förhindra hård mage… Det har fått resultat, men rädslan finns kvar hos den lille… Han kämpar emot när impulserna kommer… skriker, och blir alldeles svettig varje gång… Jag har agerat bajscoach och peppat honom och försökt avdramatisera så gott jag kunnat… Vill ju inte att det ska bli en ”grej” för honom… men det är redan det(!) Han vill krama eller hålla i mig varje gång han pluppar nu, är jätterädd och tycker att det är sååå obehagligt. ”Ont” säger han och spänner sig som en fiolsträng. Lilla älsklingen! Då värker det i mammahjärtat vill jag lova… ibland håller jag själv på att börja gråta (dock utan att han ska se det för att jag inte på något sätt vill förstora något), det är så hemskt att se honom lida så…

Bajs hemma hos oss är numera förknippat med ”dodis”… Varje gång han bajsar får han godis numera. Så långt har det gått för att vi är så rädda för att det ska låsa sig för honom fullständigt så att han kämpar emot pluppningarna och blir sjuk på grund av det… Det är ju verkligen farliga saker att inte sköta magen(!)

Mutgodis… välladdat förråd(!) Detta ska få oss att snarast ta oss ur detta elände(!) Han (den lille, ABSOLUT INTE den store!) får välja en påse varje gång han har pluppat.

 

För den som nu känner sig orolig över våran lilla sons tänder så kan jag lugna er med att detta (TYVÄRR!) inte sker så ofta…😦

 

 

Lycklig som vilken karl som helst som precis har fått sköta magen (särskilt när det var 4 dagar sen sist!) 🙂

 

 

Kommentera

