Vansinnig kyla (inomhus!), värmande äktenskapsthe och vårfräscha, färgglada nyheter i troslådan…

Ja, jag upphör ALDRIG att förvånas över mannen mins ekonomiska tänk i ALLA situationer… Hem kom vi och kallt som rackans var det i vårat hem… Hur kan det komma sig? Fel på termostaterna? Värmecentralen i huset? NEJ, hur kunde jag ens tänka så?! Det är ju min kära man som SJÄLVKLART har stängt av ALL värme och el (bortsett från kyl och frys) nu när vi har varit bortresta i drygt en veckas tid… JAG BLIR GALEN!! Hur kan det komma sig att jag har hittat en sån fantastiskt ekonomisk (och fin) man?? Få förunnat(!) För er som tvivlar på att det kan vara möjligt att älska denna man och hans obehagliga sidor så kan jag bara meddela att hans positiva sidor är riktigt riktigt positiva och bra… tur för honom det(!) Han kan verkligen driva mig till vansinne(!) (HOPPAS att vi sparade MÅNGA EURO på denna sparinsats!)😀

Hur som helst, vad gör man nu när det är svinkallt hemma för att få upp värmen i kroppen… Jo man klär på sig alla varma kläder man har (tack gode gud för de gassande varma tofflorna som jag köpte i Paris, nu kom de verkligen till användning!) Fysisk aktivitet är ju också lägligt att bedriva… jag har ju en kär crosstrainer som alstrar värme i kroppen när man ställer sig på den… styrkepass på mattan blev det, mage, rygg och armar, VÄLBEHÖVLIGT! Sen kände jag också att vi skulle passa på att testa på The Marriage Tea som vi fick i present av kära vänner när vi gifte oss i höstas…

Ett värmande the med smak av rosenblad, vanilj och citron… Ja, det kan nog behövas en del förtrollande och äktenskapsvänliga drycker för att hålla detta otroligt prövande äktenskapet i schack😉

 

Ja, och nu är värmen påväg upp i normala nivåer igen… HÄRLIGT! Jag väntar med spänning på att se vad nästa insats av den obehagligt ekonomiska mannen blir(!)😀

 

Igår kom ett efterlängtat paket adresserat till mig…. Kändes som självaste julafton(!) H&M denna gång… jag är ett stort fan av H&M(!) Massor med fina saker kom i paketet. Till mig och den lille. Dagen till ära var det stort fokus på nyheter i mammans troslåda… kan även det ses som ett bidrag till ett fantastiskt, framgångsrikt och lyckligt äktenskap tycker jag(!)😉

Färgglatt och fräscht… Att rensa och köpa nytt i troslådan bör man göra ofta tycker jag(!) Det kan nog till och med min ekonomiska man skriva under på… 😉  

 

Nu är våren (och värmen) välkommen hit när som helst!!🙂

 

Kommentera

