"Päjon", "päjon", "päjon" och ännu en fläckfri kroppsbesiktning(!)

Min son ÄLSKAR päron… till mammans glädje har dessa goda (och även laxerande) frukter fallit min lilla kille i smaken och detta har tagit lite fokus från den andra favoriten ”DODIS”, tack och lov!! Nu vill han hellre äta päron när som helst när han får chansen… Och allt är päjon, även äppelklyftorna, trots att jag x flera talat om att det är äpple som han äter… Det får heta vad det vill bara han äter detta nyttiga (eller åtminstone) naturliga fruktsocker!!

Lyckan är total när det serveras päronklyftor (idag var det dock äpple)!

Nog är det väl päjon?!

Försöker du lura mig, mamma?

Äpple??

Nej, nej, nej, (försök inte!) ”PÄJON”, sa Sebastian och mumsade glatt i sig sin skål med äppelklyftor🙂

 

Idag har mammans och lyxhustruns kropp återigen gått fläckfritt igenom en besiktning!! Tjohoo, (det verkar vara bra virke i den trots allt!) Dagens besök var till gynekologen som fick den stora äran att undersöka mig. En fantastiskt trevlig och duktig gynekolog dessutom(!) som huserar i samma hus som Prada på Frankfurts bling-bling gata. Inte illa pinkat alls det!! Honom tänker jag utan tvekan gå tillbaka till om jag har några fler ärenden inom det området!! ;-) Vi kunde idag även se att det dagen till ära försiggår en ägglossning i min lilla kropp… oj oj oj va sugen jag blev på att göra något fint av det ägget… Men men, vi ska vänta LITE till… Vi har ju en fantastisk honeymoon coming up sooooooon🙂 Sen… kan vi nog inte vänta mycket längre😉

Måste iallafall säga att jag är imponerad över den vård och de vårdkontakter som jag har haft hittills i detta land. Dock vill jag förtydliga att detta ENDAST gäller mig själv och INTE mitt barn(!) Inom barnsjukvården har jag upplevt mardrömssituationer som har fått mig att tro att vi befinner oss i ett u-land…  Skönt att kunna motbevisa lite av det med en mycket seriös och välbedriven vuxenvård!! Kan märka att de pressar pengar ur diverse Krankenkassen, och jag tackar och tar emot för det! Tydligen går man till exempel till gynekologen på kontroll var sjätte månad här. Det är annat än svenska riktlinjer det… Vad som är rätt och/eller fel tänker jag inte tycka till om… Kan bara konstatera att det är mycket pengar det handlar om😉

 

 

One thought on “"Päjon", "päjon", "päjon" och ännu en fläckfri kroppsbesiktning(!)

Kommentera

