Mästerkocken(?) och en OTROLIGT överraskande chokladtomte…

Tittar flitigt på Sveriges Mästerkock på tv4-play och är mycket underhållen av det samma… Ett program i min smak, absolut! Vad är det jag tycker om? När kvinnor gråter i tv?? När Per Morberg gastar på om hur dåligt allt är och sågar folk vid fotknölarna alá den galna skådisen han är??  När sötaste Herr Mannerström rynkar ihop ögonbrynen och putar med sin väl vadderade kockmage?? Eller kanske när den lilla söta kock-Mackan står mellan de två andra STORA jurymedlemmarna och är så söt och go som bara han kan vara?? Ja, det finns MASSOR att tycka om helt enkelt😉

Mästerkock i mitt eget kök, det är jag det(!) Dagen till ära slog jag till och lagade lite extra god mat till min krassliga man… Ja, han är förkyld, och i alla mäns mått MYCKET dålig(!) Då bjuder lyxhustrun SJÄLVKLART till med en riktigt härlig middag. Rotfruktsrätten (som har sitt ursprung i Gustafs) och en STOR bit kött till det och även inte att förglömma LOHMANDERS BEARNAISE(!) som vi importerar från Sverige. Inte ett öga torrt, HUR GOTT SOM HELST!!

In action i mitt kök…. Skickade in den här bilden till Mannerström och grabbarna och hoppades få komma med i programmet… NEJ, det gjorde jag verkligen INTE! Däremot skickade jag in ett mycket hett objekt till årets upplaga av programmet, men han tackade tyvärr nej… annars hade jag gjort bra med pengar på honom när han hade blivit MYCKET rik och berömd, med den talang som han besitter inom kokkonsten… SYND!😉

Min co-pilot här i livet… Ja, han är mycket sliten(!) (Och ville absolut inte vara med på några som helst foton idag! Men vad gör man inte för sitt livs kärlek?!) Oavsett hur trött, sliten eller krasslig han är tycker han ändå om att vara köttansvarig när det ska lagas mat…. han känner sig så delaktig när han har vänt köttbitarna några gånger i stekpannan. Och visst är han väl fantastiskt het i mitt förkläde(!) I must say!!🙂

 

Resultatet blev… en alldeles FÖR STOR köttbit och rostade rotfrukter med fetaost och champinjoner som hade räckt åt ett helt kompani… Men gott och godkänt!! (Tror dock inte att Herr Morberg, lill-Mackan och sötaste Mannerström hade varit helt nöjda med det som serverades)😉

Mättnadskänslan som infann sig efter måltiden var inte skön nånstans… Ändå gick mannen min runt i köket efteråt och frågade efter något som kunde dämpa hans sötsug… (ja, det slår aldrig fel!) Hemma finns dock inte så mycket av den sorten (tack och lov!) I kylen låg dock en stackars chokladtomte som Sebastian fått av kära vänner till oss i present. Anledningen till att den inte har ätits upp av den lilla killen beror på att hans mamma inte har lyckats klurat ut hur detta ska ske utan att hela lägenheten sen skulle behöva saneras på grund av chokladfläckar ;-)  Och anledning till att mamman inte har ätit upp den än är att jag inte är så förtjust i mjölkchoklad och därav inte heller av chokladtomtar… Därför hade jag tänkt viga denna mjölkchokladtomte till att dämpa mannens sötsug…  Nu kom jag på den, ÄNTLIGEN! Öppnade den och bröt av en bit till honom för att sedan servera den i hans mun… (ja, han vill ju inte bli kladdig om händerna min man! Ännu en galenskap som han bär runt på och som gör honom till den fantastiska mannen som han är).  Upptäcker då när jag bryter av en bit att denna chokladtomte är något så fantastiskt som en NÖTCHOKLADTOMTE!! Genast hamnade allt i en helt annan dager… chokladtomten fick en helt ny attraktionskraft då nötchoklad (främst mörk choklad dock) är något av det bästa som denna dam vet(!)

 Älskade Milka Nusstomte! Where have you been all my life?!  Vips så hade vi svalt ner dessa 130 gram också, 60/40 i lyxhustruns favör, (något som egentligen inte på något sätt kan ses som något som helst positivt!) Detta gjordes även trots de groteska portionerna med mat som vi strax innan hade satt i oss. GALENSKAP! 😀

 

Denna bedrift och detta blogginlägg leder osökt in på dagens avsnitt av Biggest Loser… ;-)  Också ett program som jag  tycker är bra och som jag följer slaviskt. Och skrämmande nog kanske själv kommer att ha huvudrollen i nån dag…  LET’S HOPE NOT!!

 

Over and out!🙂

 

 

Kommentera

