Sibirisk kyla (kanske en lätt överdrift), basilika och FITNESS FIRST(!)

KALLT i Frakfurt (som i övriga Europa) för tillfället… Gillas INTE av denna lilla familj(!) Nej, vet ni vad, jag har konstaterat länge att jag inte tillhör de människor som tycker om vintern, snön och kylan… Det passar INTE mig helt enkelt. Sonen min är också mycket negativ till kyla och uttrycker sina högljudda protester mot detta fenomen varje gång vi ska gå utanför dörren. ”KALLT” och ”HEM”  är ord som haglar ur hans mun så fort vi kommer utanför dörren. Och nu har vi -10 grader här. Vilket i Sverige inte alls kändes lika besvärande eller för den sakens skull var särskilt kallt i förhållande mot vad det kan vara. Vindarna gör liksom sitt till för den fantastiskt obehagliga känslan av att vistas utomhus här när det är minusgrader… Har tidigare uppskattat just klimatet i detta land betydligt mer än det svenska och därmed varit tacksam för att jag har sluppit den långa, kalla vintern. I dessa dagar känner jag dock att jag kan hålla igen på berömmet(!)

Basilikan var inte heller särskilt glad och tacksam över att vara ute i denna kalla… denna frodande och vackra planta blev efter endast ca 5 minuters promenad från affären och hem påtagligt ledsen i bladen… Och jag och den lille kände likadant(!)  

 

Nej, jag tycker bättre om att svettas… Eller nej, det kan jag tillägga att jag faktiskt inte heller tycker så mycket om alltid… Jag kan tycka att det är otroligt irriterande och störande att vara i varma länder och svettas i tid och otid också. Jag är nog aldrig helt tillfreds med något klimat… Men nog tycker jag mer om att svettas än att frysa, det är iallafall säkert(!)

På tal om att svettas… Idag gjorde jag min kära grannfru sällskap till hennes gympass på Fitness First i MyZeil… Jag vet att hon sörjer sin förlorade träningsvän som lämnat Frankfurt och ville självklart ställa upp för henne. Och sen hör i allra högsta grad till saken att jag VERKLIGEN är i behov att få fart på det här fläsket!!  ;-)  Jättekul att testa detta flådiga gym(!)🙂

Ett mycket fräscht och fint gym som är välbesökt av grannfrun och många andra hurtiga Frankfurtsbor. Dagen till ära fick jag ett gratispass av min kära vän… Jag är lite för snål för att unna mig ett medlemsskap där själv… efter dagens pass kanske, kanske jag kommer på andra tankar dock….😉

Efter gårdagens obehagligt kaloririka middag var det MER ÄN VÄLBEHÖVLIGT att få igång en fantastisk förbränning… MYCKET TREVLIGT gym och MYCKET TREVLIGT sällskap gjorde att det där träningspasset gick som en dans(!) Såååå skönt! Barnen checkades in på den välfungerande barnpassningen. Sen körde svettningen igång och  maskinerna valdes med omsorg…

Med den här härliga utsikten från 6 våningen på MyZeil var valet av roddmaskinen INTE svårt(!) Det blev MÅNGA drag på den rackaren(!) 😉

Heeeeelt underbart att få svettas på denna plats, bländad av gassande solsken!!🙂

NEJ, jag var inte bara där och vankade runt och spände mina obefintliga muskler(!) Svetten lackade…. SÅÅÅ HÄÄÄÄRLIGT! I träningssammanhang ÄLSKAR jag att svettas! Det var ca 3 år sen jag vistades på ett gym… Inte en dag för tidigt för en comeback!! 🙂

 

Vi får väl se om det blir fler vändor till Fitness First för att få igång kroppstemperaturen😉

 

 

Kommentera

