Dagens ros, upprättelse och KÄRLEK!!

Igår kom han hem till sin krassliga och PMS:iga fru med en fin bukett med tulpaner och en härlig flaska bubbel (det hör verkligen inte till vanligheterna! Bubbel, ja, det händer när det finns anledning att fira något. Men blommor, nej vet ni, det är mycket oekonomiskt att lägga pengar på det, de vissnar ju ändå så fort) 😉

 

KÄRLEK!! 🙂

Han är smått galen, han är en utmaning att leva med, han är en helt fantastisk, generös (ja, i mångt och mycket FAKTISKT!), oerhört omtänksam, underhållande, kärleksfull, fin, positiv och återigen en smått galen människa… Han är min man!! Min älskade man!! Många av blogginläggen i denna blogg får honom att framstå som en spritt språngande galning (vilket han absolut kan vara ibland!) Men, han är också världens bästa man! Därför får han DAGENS ROS!! 🙂

Jag känner ingen som är så omtänksam som han är. Han är helt underbar att ha omkring sig, särskilt när man mår dåligt och är sjuk. Han gör allt för att jag ska må bra. Det till skillnad från hans fru när han är sjuk(!) Jag har OTROLIGT svårt att hantera när han är sjuk och svag… Empatisk sjuksköterska och barnmorska och allt vad fina och omsorgsfulla titlar som jag bär runt på så har jag ändå fantastiskt svårt för just detta. Om det beror på att jag har sett för många riktigt sjuka människor och därför inte tycker att hans förkylningar riktigt kan mäta sig med det(?) Eller om det är för jag tycker att han alltid ska vara den där starka mannen som kan bära upp mig och vara den starka i denna relation och familj(?) Ja, jag vet inte riktigt vart skon klämmer. Jag tror dock att det ligger lite i det ovanstående… Men det känns ju lite roligt ändå, att han kan få vara bättre än mig på nåt ibland  😉

Jag vill leva resten av mitt liv med denna galna och fantastiska man! Är så glad för att han är min! (Men det finns en del galenskaper som vi måste jobba bort inom honom för att detta vansinne han stundtals bedriver inte fullständigt ska kunna bryta ner oss)  😀

IKEA-räkorna ligger på upptining inför kvällens frossa(!) Passar ju fantastiskt bra tillsammans med bubblet i glasen(!) 😉

Trevlig helg önskar jag alla fina bloggläsare!!

🙂

Kommentera

