Fantastiskt familjeprojekt, svarta fötter och ovärderlig design…

Jag ska inte skryta… eller JO det ska jag visst göra(!) Dagens projekt: PALLEN, utfördes obeskrivligt framgångsrikt med delaktighet av hela lilla familjen. Ett FANTASTISKT resultat blev det. Och gud så roligt det är att vara kreativ!! Till det svenska blå-gula jätteföretaget bar det av för att inhandla denna tilltänkta pall som mamman gått och suktat efter en tid. Inköpet gick fin fint (mannen tyckte dock i vanlig ordning att det tar lite för lång tid när kvinnan hans vistas i affärer). Hur som helst så kom byggsatsen hem (ja, det slår ju aldrig fel att ALLT ska byggas ihop som kommer från det där företaget). Det är lite mannen i familjens kall… Vi tillhör inte de feministiska förespråkarna i denna familj… Något som jag inte har några som helst problem med. Det finns saker som jag inte vill befatta mig med som mer än gärna får vara karlgöra(!) (Så länge jag får göra det jag vill så är jag nöjd och glad). 😉

 

Ja, det råder ju inga som helst tvivel om vem som är arbetsledare och vem som är underhuggare i detta radarpar av handymen… 😉 Mannen min är skapligt trött på dessa byggsatser vid det här laget och beklagade sig högljutt vid ett antal tillfällen om att det var för tröga skruvanordningar och diverse annat som inte var bra… Men upp kom den 🙂

Sådärja lilla pallen… Välkommen hem till oss!

Den stod väl fint där i köket? Eller nej, så fin är den faktiskt inte(!)

Det fullständigt brann i lyxhustruns fingrar över att ge sig på den lilla träpallen och förvandla den till en oerhört snygg och het pall som bättre passar in i vårat trendiga hem 😉  Jag förgrep mig på den lilla pallen med min fantastiska skaparförmåga… Och oj oj oj, va nöjd jag blev över resultatet(!) 🙂 Vitmålad blev den (det är ju ingen hemlighet att jag gillar vitt). Och sen ville jag ju självklart att den skulle få en alldeles extra snygg design… Funderade ett tag på om jag skulle skriva nåt med svart färg på den. Tycker att det är så snyggt. Men sen insåg jag hastigt att jag har så fantastiskt ful handstil så att det inte ens skulle bli i närheten av snyggt… (Självinsikt är en bra egenskap!) Då kom jag istället på den BLÄNDANDE IDÉEN!!

Den lilles fötter målades svarta… (Ja, han tittade förvånat på fötterna och tyckte att det var aningen konstigt). Det kittlade skönt under fötterna och han tyckte att det var roligt att få vara med och måla lite 😉

Och VILKET RESULTAT det blev sen(!) 🙂

Jag blir alldeles tårögd av stolthet när jag ser den… Så fantastiskt nöjd(!) Snacka om face lift!! Eller vad tycks?? Jag väljer medvetet att INTE hålla tillbaka med skrytet i detta blogginlägg! 😀  Jag är ju tysk nu  😉

NUUUU passar den in i vårat lilla hem!! I love it! 🙂

Att göra fotavtryck på små barn är inte en helt lätt uppgift. Höger fot tabbade jag mig lite med… Men trots den perfektionist till människa som jag är så tycker jag inte att det gör det minsta lilla på denna pall… Det gör den ju bara såååå äkta och levande!!

Pallen är en mycket efterlängtad och välbehövlig pryl i mitt hem. Nu kommer äntligen den alldeles för korta kvinnan att kunna nå upp i de alldeles för höga köksskåpen och få tag på det hon söker och vill ha… LYCKA!! Ja, det är ju FANTASTISKT att en människa kan känna lycka över en pall… Och så finns det dem som säger att materiella ting inte kan bringa lycka(??) FEEEEL! 😉

4 thoughts on “Fantastiskt familjeprojekt, svarta fötter och ovärderlig design…

  1. Babbis har ju alltid fått komplimanger för sina fötter så det var hög tid att göra något fint av dem tyckte jag… Tryck upp Neas på en pall också vettja!! 😉

  2. Hej!
    Jag har en likadan som jag använder mycket eftersom jag inte heller är så lång som du vet…;))
    Min blev också vit och står imitt kök!/anna

Kommentera

