Oannonserad strejk i kaffefabriken och återigen skyldig till plant-mord(?)

God morgon… NEJ, det blev det minsann inte… Kaffefabriken hade tydligen oannonserat gått ut i strejk! Det är inte okej i detta elektroniska materialistiska samhälle som vi lever i… Lyxhustrun utan sin kära Cappuccino i morgonkoppen, det är INGEN BRA START på dagen(!) Och tamejfan har ALLT gått i samma riktning denna fantastiska onsdag… Försök att hålla er för skratt över dessa TOTALT VÄRLDSLIGA problem… (ja, jag vet inte ens om man får tillåta sig att ens kalla dem för problem!) 🙂

 

Trots ett flertal upplivningsförsök så gick det inte att få den lilla rackaren att producera en härligt skummande kopp som den på bilden ovan (bilden är från en annan härlig dag i mitt liv!) 😉

I näst intill panik över detta 😉  ringde jag självfallet till tyska Nespresso-servicenumret för att få bukt på detta problem… Mannen på andra sidan tråden blev måttligt imponerad när jag sprang runt i hemmet och bläddrade bland alla mina papper och argsinnt letade efter mitt kundnummer… Jag blev liksom arg på honom för att han nödvändigtvis behövde ett kundnummer av mig för att hjälpa mig med min kaffemaskin. (Projicering kallas det i psykologiska termer om jag inte minns fel?) 😉 HUR KAN MAN HA SÅ DÅLIG KOLL OCH ORDNING PÅ SINA PAPPER?? Det är så typiskt mig! Jag överlåter normalt sätt all pappersexercis till min pappersälskande man… Han tycker om att pyssla och dona med sina pärmar och mappar sötnosen. (Och som sagt, man ska göra det man tycker om i en relation, då blir det allra bäst!) 🙂 Mannen i luren tyckte att vi skulle lägga på efter ett tag och att jag skulle ringa tillbaka när jag hade hittat kundnumret… Ja, men det lilla mannen verkar ALDRIG ske siddu… Har iallafall fått iväg ett svansen-mellan-benen-e-mail till Nespresso om hjälp med att få fram det där rackans numret… Wish me luck! Varje dag utan min älskade Cappuccinokopp på morgonen ser jag numera med fasa fram emot… 😉

Som om inte kaffemaskinhaveriet och Nespresso-debacklet skulle vara nog med motgångar för denna lilla lyxhustru idag så skulle det komma ytterligare prövningar… När jag kom hem från gymmet (där det var en gråtfest på barnpassningen då den lille inte riktigt har acklimatiserat sig där än och för övrigt är inne i en aldrig tidigare skådad ”HEM”-fas). Väl hemma möttes mina ögon av en OTROLIGT ledsen planta som liksom inte uttalade så mycket liv längre… HUR KAN DET VARA MÖJLIGT ATT JAG NÄSTAN HAR LYCKATS MÖRDA EN GRÖN VÄXT SOM KOM HEM TILL OSS SÅ SENT SOM I LÖRDAGS?? Jag blir så förbannad! Hur talanglös kan man vara!! Denna fina planta som redan hade gett mig så mycket glädje bara genom att stå där i fönstret och se så fin ut… Och vad ger jag den tillbaka? Jo, ALLDELES för mycket vatten så att den i princip drunknar… Tycker att det känns hemskt att även min nyförälskelse till planta ska gå samma tragiska öde som fina Whitney Houston till mötes (bortsett från drogerna dock!)… Usch va det där var tragiskt med hennes avslut på denna jord! Och för att inte tala om hennes dotter och hur det nu ska gå för henne som är uppvuxen i den där skiten… Vissa har det illa!! 😦  Jag är inte en av dem(!) Men min planta är (för att avdramatisera och komma in på mina världsliga problem igen!)

Jag ska göra vad jag kan för att få liv i den här lilla rackaren igen(!) MYCKET KÄRLEK och MINDRE VATTEN(!) Fler tips mottages vänligen! Ännu finns det ju några blad kvar som inte är frasiga som torkade lagerblad… Man får vara glad för det lilla!! 😉

Vill bara avsluta detta blogginlägg med en solskenshistoria efter allt detta gnäll och groll (och självklart håller jag mig kvar vid denna världsliga nivå!) 😀

Ja, det är sant(!) Denna plantan bor också i mitt hem(!) Jag förstår att det är svårt att greppa… men så är det… den har sett ut att dö många gånger, men har tydligen likt katterna 9 liv… det bör alla växter ha som kommer in i mitt liv under min vård. (De spröt till pinnar i bakgrunden ska mycket riktigt föreställa en orkidée… Dessa blommor faller oftast av efter några dagar och kommer sen ALDRIG mer igen för mig!) TUR att jag är bättre på att hålla människor vid liv(!) 🙂

2 thoughts on “Oannonserad strejk i kaffefabriken och återigen skyldig till plant-mord(?)

Kommentera

