DATE NIGHT(S)!!

Helgen har gått av stapeln i datens tecken… I fredags var det grannarna som gick ut och roade sig och vi var barnvakt och hade båda duracellkaninerna hos oss och i lördags var det sidbyte… Och gud så trevligt det har varit!!

Det var hur mysigt som helst med de båda barnen här i fredags… totalt ös(!) en stund med massor av bus, lek och skratt, och sen mysiga läggningar där vi fick träna på att vara tvåbarnsföräldrar… kan ju vara bra det 😉

Man kan spela på allt som låter(!) Och det är inte klokt va de kan väsnas dessa små killar!!  🙂

”Undra hur jag ska dra mig ur denna städning sen”, tänker den fredagströtta mannen/lekfarbrorn… 😉

Duracell 1 och Duracell 2!! 🙂

Toppen-fredag!! 🙂 Som sedan skulle visa sig toppas av en fantastiskt trevlig date night på lördagen… jag och min man i Frankfurt by Night!! Lovely! Night och night var dock lite att ta i… Klockan var ca. 21.00 när vi stämplade in hos grannarna där de små killarna sov gott och paret så klart hade väntat sig att få lite alone time i soffan… Men icke!! Vad skulle vi prata om tillsammas i timtal jag och min man och hur skulle vi orka(?) Vi gick ju ut kl.18 och kände oss mer än nöjda när vi ramlade in där… 😉

Faktum är att vi hade det otroligt mysigt och härligt med en fin fin italiensk middag och sen en drink på magnifika pianobaren på 22:a våningen, blickandes ut över ett Frankfurt i mörker, med alla fina lampor som lyste upp kvällen… ÄLSKAR att vara på höga höjder och titta ut över städer, det är en mäktig känsla tycker jag verkligen… (detta trots att jag även är ganska duktigt höjdrädd, ja, det är en mycket underlig ekvation!)

Åhhh va jag älskar detta underbara skaldjur!! Ja, det kan tyckas lite tråkigt att jag fick upp kameran först när det delikata köttet var uppätet och det var fullständigt renskrapat på tallriken 😀  Men jag vill ju inte fresta er föööör mycket!! (Han har det inte lätt mannen när hustrun har en sådan förkärlek för denna varelse!)  😉

UNDERBART!!! 🙂

OTROLIGT nöjd med denna magiskt goda drink i näven sittandes med mitt livs kärlek på tumanhand… Observera gärna att Strawberry-drinken inte står vid min plats  😉  Och, jo da, han är vaken min man trots att han ser oerhört trött ut på detta kort 😀   Men herregud, till hans försvar så kan jag meddela att klockan är ju säkert 20.00 här(!) (Och daten kanske var torr och tråkig)  😀

Tänk va mycket trevligt man hinner ha det innan kl.21 på kvällen(!) Och för att inte tala om alla vinster som blir av att man avslutar kvällen tidigt(!) Vi lever ett annat liv nu(!) And we’re lovin it!!  😉

Kommentera

