Barn och huvudbonader… (auch auf Deutsch!)

Idag skriver jag både på svenska och på tyska så att även min kära tyska granne vars dotter är med i inlägget) ska förstå vad det står😉

Svart är svenska och grön är tyska. Jag hoppas att upplägget är solklart för alla nu!🙂

 

Heute schreibe ich alles auf Schwedisch UND auf Deutsch so dass mein lieber Nachbar (die Mutter von die Tochter in diese Blog-Beiträge) auch vestehen kann😉

Schwarz ist Schwedish und grün ist auf Deutsch… Ich hoffe das alles klar für alles sind! Los geht’s!🙂

 

Igår fick jag en varm känsla inom mig när min lilla lekte med sin tyska flickvän. De hade så roligt tillsammans och en lek fick mig att bli väldigt glad och känna att, JA, det är min son det där(!) Man letar ju ofta efter utseende och sidor hos sina barn för att se om det finns något som de har fått från sigsjälv, det fantastiska arvet (gärna positiva sidor och ting då såklart!)🙂

 

Gestern hatte ich eine gutes Gefühl in mir wenn ich und meinen Sohn bei unseren lieben Nachbarn war… Der Sebastian hat mit seine süsse deutsche Freundin so freut gespielt. Dann hatte ich auch verstanden KLAR das er MEIN Sohn ist. Als Eltern suchen wir immer nach Dinge und Seiten des Kind das es vom uns bekommt hat (am liebsten gute und schöne Dinge!) 🙂

 

Sebastians söta tyska flickvän… 🙂

Die süsse deutsche Freundin!! 🙂

Det är min son det(!) Med lek-fruktkorgen på huvudet… 🙂

Das hier ist MEINEN Sohn(!) Mit Spiel-Obstkorb am Kopf…🙂

Springa runt och sätta alla möjliga saker på huvudet som hattar och mössor… och tycka att det bara är såååå roligt! Underbart att se… Exakt så minns jag att jag och min bror lekte när vi var små… (dock var det mest storasyster som prackade på lillebror en massa saker på huvudet, men han tyckte att det var kul också!) Pottor, cykelkorgar och andra vackra huvudbonader var ingen ovanlig syn på våra huvuden under en period. Ledsen att jag inte kan bjuda på nån sån het bild… de sitter stadigt och fint i mammas och pappas album hemma i Falun😉

Laufen mit verschiedene Dinge an die Köpfe als Mütze und Hüte…. Das macht Spaß denke die Kindern!! Das finde ich auch als ich ein Kind war. Meinen kleinen Bruder und ich hatten das Spiel auch vielmal gespielt. (Am meistens hatte die große Schwester verschiedene schöne Dinge an der Kopf der kleinen Bruder gemacht, aber er findet das macht viel Spaß auch!)🙂 Töpfchen und Fahrradkörben hatten wir immer am Kopf als Hüte😀  Leider kann ich keine Bilden von dass schauen, die sitzen schön und gut im Fotoalben bei meine Eltern in Falun, Schweden  😉

2 thoughts on “Barn och huvudbonader… (auch auf Deutsch!)

Kommentera

