Mera "slemla" och gröna mirakel(!)

Fredag idag… bästa dagen i veckan om ni frågar mig(!) Idag bjuds det på semlor (eller slemla som Sebastian säger) hemma på Hansaallee… (och torra vetebullar till ungar som inte vill äta de delikata semlorna!) ;-)  Härligt ska det bli…

 De delikata mästerverken som är redo att ätas upp av de sugna hemmafruarna!! Det är vi sååå värda efter denna fitness-vecka! (Ja, nu ska jag ju i ärlighetens namn säga att detta inte är första semlan som jag trycker i mig denna veckan… Men, men…)  🙂

Igår uppmärksammade jag ett mirakel i mitt sovrum… Min orkidée har vaknat till liv(!) Den har liksom sett ut som en trött spretig pinnplanta senaste månaderna, men har ändå fått stå kvar i fönstret eftersom att den har varit grön. (Ja, jag har inte så höga krav på mina plantor som förståeligt är!)  Det känns helt overkligt. Det har ALDRIG någonsin hänt mig tidigare. Det är en massa knoppar på dessa nyutvuxna spröt…. LYCKA!! Kanske är jag inte helt talanglös ändå…🙂

Har ni nånsin sett motsvarighet till lustfyllda knoppar?? Jag hittar inte ord… Det är ett mirakel(!)  🙂

Dock ser den ju lite galen ut med alla pinnar, varav en del torra sådana… Säkert skulle den knippsas till lite…. Men några sådana utsvävningar vågar jag mig inte på utan handledning(!) Så… finns det nån grönfingrad orkidéevän därute som kan ge mig lite tips för vad jag ska göra med denna vildvuxna, vackra växt? Det skulle göra mig och min lilla fina orkidée gladeligen tacksamma(!)  🙂

 

Med detta glädjebesked vill jag (och min lilla busunge) passa på att önska alla fina bloggläsare därute en ALLDELES FANTASTISKT HÄRLIG HELG!!🙂

Det tänker iallafall vi ha!!

😉

 

 

 

2 thoughts on “Mera "slemla" och gröna mirakel(!)

  1. Ja, vet du nu blev jag sugen igen när jag såg bilden… och du skulle ju behöva en och annan för att gå upp de kilon som magsjukan har tagit ifrån dig!😉

Kommentera

