Estetisk verksamhet och oanad smidighet…

Helgen har gott i välbefinnandet och pysslandets tecken för mamman i familjen… För de andra två har det handlat mer om pappa-son tid och MYCKET leeeeek!! Alla nöjda och glada (ja, jag tror faktiskt det!)🙂 Barnmorskor har jag förstått är kända för sin kreativa och estetiska ådror… Själv har jag dock inte känt mig som en särskilt pysslig och estetiskt intresserad individ tidigare i mitt liv… Eller, jo, vad är det nu jag säger… EN BLUNDER(!) Jag har i alla tider jag kan minnas varit intresserad av att pyssla och dona och slöjden var ju ett av mina hetaste ämnen i skolan… och bilden också tidvis faktiskt… Det var i musiken som det sket sig för min del om man ska se till mina begåvningar i de estetiska skolämnena. Och det sket sig med råge kan jag tillägga… Hur jag lyckades ta mig igenom att lyckas lura samtliga, läraren och de övriga eleverna i 9:an, att jag kunde spela synt till Hanson brothers ”I will come to you” (ja, eller vad den nu hette)… Ja, det är för mig än idag ett mirakel. Jag hade helt enkelt MÅNGA bra andra musikanter i mitt band som lyckades bära upp den totalt omusikaliske klasskompisen, mycket tacksam är jag för det(!) Det resulterade ju dessutom i det eminenta slutbetyget VG i ämnet musik. (Ja, det är en sån människa som jag som gör att jag många gånger känner att jag inte imponeras så mycket över det svenska betygsystemet! Men men, det är en annan diskussion. Jag var ju också OTROLIGT bra i samtliga andra ämnen i skolan så att jag hade toppfina siffror i slutbetyg… ja, det är ju inget man behöver se särskilt förvånad ut över)  😉

Men åter till estetiska pysselsuget… Helgens pyssel fick bli lite umgänge med symaskinen som jag mestadels trivs fin fint med. Detta resulterade i ett par prydnadskuddar (något som ett hem ska bestå av massor med om du frågar mig!) och ett misslyckat överkast till den lilles säng blev det… Kuddarna blev trevliga och fina, men ”överkastet” till sängen kommer ALDRIG att ligga på den sängen, så det så! Jag blev fullständigt rosenrasande när jag skulle stoppa under eländet under madrassen för att det S Å K L A R T var det enda alternativet då sängens sidor ser ut som de gör… OERHÖRT opraktiskt! Det borde du väl ha förstått mamman(!) Annars tycker jag att det är sååååå rätt med överkast till sängar… såååå rätt(!) Men här blev det helt enkelt såååå fel(!) Ja ja, en fin gardin kommer det att bli av det fina, dyra tyget tillslut…

Denna historia leder mig osökt in på min kära mans känslor för mitt tygköparintresse… Han blir så fantastiskt trött på mig när jag vill köpa tyger HELA tiden… han tycker liksom att det duger alldeles utmärkt med en uppsättning gardiner till fönstrena… och han tycker att tyg är mycket, mycket överskattat och bara vaskar pengar ur våran förmögenhet… I ONÖDAN…. :-)  Men men, nu har han ju valt att leva med en tygkär fru så nu är det bara att ”TAAALA” (som den lille säger, han tycker att vi ska betala jämt när vi går nånstans, för då vet han att vi snart får gå hem igen…. Han och hans pappa är lite som motpoler i just det avseendet.) 😉

Tavlor, blev det två stycken i helgen… En till den lilles dörr och en ovanför sängen… Mamman har blivit barnsligt förtjust i att trycka bokstäver… så nu går hon liksom loss på det mesta… Just ord och bokstäver tycker jag även är en mycket het inredningsdetalj(!)

 

Nu råder det inga som helst tvivel om vem som bor i det rummet… SKÖNT att klargöra det tycker jag(!) (särskilt då städning av den som bor därinne ibland i mammans ögon är otillräcklig… 😉

Ett trevligt mantra ovanför sängen…

Nu om nångång ska han väl börja sova bra(?!) 🙂

Smidig är han min son har jag fått inse (men vem han brås på avseende den egenskapen kan jag inte svara på!) Han är mycket förtjust i sin rosa dockvagn och kör mer än gärna sin docka Lisa i den (i ordentlig racerfart så jag är oerhört tacksam för att det inte är något syskon eller nån annan bebis som han skjutsar runt i den!)

Hon sitter bra i vagnen gör hon Lisa…

 

Men nu har hon fått konkurrens(!) Häromdagen tyckte min son att vagnen såg otroligt bekväm och inbjudande ut och slank smidigt ner i den 😀

Aningen tight tyckte han dock att bandet satt och ville ha hjälp med att lätta på det…

Sen gick det alldeles utmärkt tyckte han och stackars Lisa fick ligga brädad och överkörd på golvet…

Jag frågade snällt om inte Lisa kunde få åka i hans knä i vagnen och självklart skulle hon få det(!) Ett kort på det ville den obehagligt fotograferingssugna mamman såklart också ha(!)

Sen markerade han TYDLIGT att det fick vara slut på paparazzifasonerna(!) Lägg bort kameran och ”KÖÖÖRA”!! sa han bestämt. 😀

Ja det var lite av vad som har pågått här hemma under helgen… Förutom det fantastiska vårvädret såklart… Hej och välkommen våren(!) 🙂

Kommentera

