Deppdag, KLUMPEN(!) och en fantastisk uppryckning(!)

Idag har det varit mulet i Frankfurt och hela jag har varit mulen(!) Trött och deppig på nåt konstigt sätt… Den lille har dock skänkt mig ett och annat skratt i vanlig ordning. Jag är såååå glad att jag har honom…. Världens bästa unge!!🙂

Efter att ha varit låg mest hela dagen pallrade jag mig ner till gymmet i takt med att barnpassningen öppnade på em och checkade in den lille, vilket gick fin fint, inga tårar så långt ögat kunde nå… LYCKA!! Och iväg bar det upp på löpbandet idag…. graciös som en puma satte jag igång med en hastighet som innebär 5km på en halvtimme (räkna ut resten själv) ;-)  När jag sen kommer på att jag har tuggummit kvar i munnen… Inte bra! Försöker pricka papperskorgen bakom mig (återigen i en fart på 10km/h!) Gick dåligt(!) Ska sen hoppa ner för att kasta i tuggummit…. håller då på att vurpa ordentligt… FARLIGA saker det där(!) Det fanns ju liksom inte tid för den stressade småbarnsmamman att stänga av bandet en stund… nej nej, av i farten bara… säkert var det en och annan på Fitness First som fick sig en skönt gapskratt… (det hörde ju inte jag som hade ett dunk av musik i öronen)… På’t igen sen bara… Det gick kanske en kvart innan KLUMPEN var i farten igen…. Lyckas på nåt sätt att fastna med fingret i sladden till min musikanläggning (min telefon) som låg så fint där på en platta framför mig, men som i den vevan lyckades flyga iväg ner på golvet och gå i tre delar… (ja, batteriet åkte ut…) ÅTERIGEN skulle jag försöka ta mig ner från bandet (i farten) och plocka ihop min telefon för att få fart på dunket igen. Det går ju liksom inte riktigt att ta sig fram utan musik i öronen (det begriper ju vilken dumskalle som helst!) 🙂 ÅTERIGEN var det säkerligen en och annan på gymmet som fick sig ett gott skratt… (ja, det är TUR att jag inte har några bildbevis från dagens gympass!) 😉 Dock tror jag att Fitness Firstarna tycker att det har blivit mycket roligare att träna sen jag gjorde debut där(!) Och det tycker jag också!! Efter det passet blev jag mitt goa glada själv igen. Lycklig över mitt liv och mådde helt plötsligt som en prinsessa igen. Skööönt!!

Väl hemma sen kände jag mig manad att ge mig på en riktig brakmiddag till mig och min man… Kräftsoppa med paprika och färskostwrap samt ett härligt glas franskt vitt till det. Ja ibland är det PRECIS vad man ska unna sig en tisdag kväll(!)

Sååå otroligt bra blev det(!) UNDERBART(!)  🙂  På bordet kan även synas mannen mins skärp, hans laptop och kalender + penna… ja det är viktiga saker förstår ni… MÅSTE nödvändigtvis ligga på vårat matbord (TYDLIGEN)! 😀

Kräftsoppan fick högsta betyg av kocken (yeah that’s me!) och bra betyg av mannen… Har gjort en kräftsoppa en gång innan också för inte så länge sen och det var den vi jämförde lite med… Jag tyckte att den var bättre denna gång(!) Mannen tyckte att den var godare i smaken själva skyn, men sa att han inte tycker om kräftor och att det gjorde att den var sämre idag för att det var mer sånna saker som han inte tycker om i den  :-D  Nästa gång ska han BARA få ”sky”, så äter jag upp ALLA kräftorna… Lääängtar… MUMMMMS!! 😉

Kommentera

