Skitungar i sandlådan och glänsande nya vårfräscha sandverktyg…

Ännu ett paket anlände med den trevliga DHL-killen idag… Ja, egentligen fick vi ju i vanlig ordning flera paket till diverse adressenter i huset (det är ju liksom en lyx som man har när man bor längst ner i ett flerfamiljshus… GRATTIS!)🙂 En mindre fördel är dock att den lille blir otroligt missnöjd när vi inte får öppna alla paket som befinner sig i vårat hem… Det blir en och annan dust i veckan på grund av det… Men, men… nåt ska man ju bråka om… Annars tycker jag att vi har en ganska fridfull period nu (ja, det är ju aldrig nåt man ska prata högt om för då kommer det ju garanterat nån härlig trotsfas med besked snarast!)  😉

I paketet som var till oss idag låg något till den lille killen (det är dock inget man behöver höja på ögonbrynen för då så oftast är fallet). Idag kom ett efterlängtat sandlekset… vårfräscht och fint… vi var i stort behov av att pimpa upp dessa prylar då det befintliga nu tack vare diverse stölder i lekparkerna (och även lite slarv troligtvis!) bara bestod av en sketen hink, en spade, en sil och ett par plastbilar… Ja ni hör ju själva. Inte kan mamman roa sig långa stunder i sandlådan med dessa attiraljer(!)  😉

Oj, oj, oj va trevligt det ska bli i sandlådan framöver(!) Den lille (och mamman) var mycket nöjd med dagens pakets innehåll(!) 🙂

”PAAAAKEN!!” utbrast han med obegränsat med myror i brallan… Och ut bar det iväg (för att visa upp det glänsande, färgglada, nya och fräscha sandsetet) 😉

Otroligt trivsamt, med den gula spaden i högsta hugg och aningen överklädd med överdragskläder i ett 14 grader varmt Frankfurt. Ja, ja, mamman hans (som är mycket väluppfostrad) har hela livet blivit itutad att man ska svettas in våren(!) Jajemen, det är precis vad vi gör det(!) (Känner att min älskade pappa kommer att bli stolt nu!) 😀

Att sen tyska ungarna sprang runt utan ytterkläder på sig i sandlådan… Ja, det får ju deras föräldrar stå för(!) Hoppas att de är laddade för en härlig vårförkylning(!)  ;-)  Jo visst, vi fick sällskap i sandlådan av några oförskämda tyska ungar… De var mycket noga med att min lille kille inte skulle störa dem i deras lek och att han absolut inte fick låna några av deras grejer(!) (Men HUR kunde skitungarna tro att han var intresserad av det? Han som hade sina rykande nya och glänsande sandverktyg med sig… De var säkert djupt avundsjuka!)  ;-)  När jag hade talat om för honom att han skulle komma och leka med sin mamma istället för med de dumma tyska ungarna (ja, man kan ju säga så när de inte förstår vad man säger, UNDERBART!)  :-D  De tittade surt på den lille utländska pojken emellanåt när han närmade sig deras territorium… Men inte brydde han sig om det inte, nej, nej, nej… När han sen vid ett tillfälle fick tag i en badanka som skitungarna hade med sig ut och sen kastade den mitt i deras noggrannt uppbyggda borg… då var det svårt för pojkens mamma att hålla sig för skratt vill jag lova… Ville nästan ställa mig upp och applådera min ”duktiga” son (ja, det bor en liten djävul inom mig ibland och nej, jag tycker inte om alla barn!)  😀

Det finns dock inte ord som kan beskriva den kärlek jag känner för denna unge(!) Är såååå löjligt stolt över honom(!) (Som vilken annan mamma som helst!)  😉

Kommentera

