1:a är och förblir alltid en fin dag i mina ögon(!)

Idag är det som bekannt den 1:a Mars… Första dagen i varje månad ligger mig lite extra varmt om hjärtat… För enkelhetens skull så gick barnet mitts födelse och min bröllopsdag av stapeln på detta fina datum… Barnet 1/1 och den stora kärleksfestdagen 1/10… Nöööjd med den planeringen  ;-)  Det gör ju det betydligt lättare för den mycket förvirrade och glömska mamman och lyxhustrun att hålla reda på datumen(!) Så idag säger jag GRATTIS till ett fin fint 5-månaders äktenskap… 🙂

 

Och GRATTIS till att det var 26 månader sen som våran lilla prins kom ut till oss och förgyllde våra liv  🙂

Den lilla människovalpen vars pipa väckte alla halvdöda människor som låg på IVA samtidigt som hans mamma…  😉

Sååå liten…. tiden flyger förbi(!) Ser fram emot många kommande 1:a dagar i månader som vi kan fira(!) Ja, för självklart ska det firas(!) Första året får man väl fira varje månad man tar sig igenom som gifta?(!) Det är väl som med barnets första (och ibland även andra) år att man räknar i månader…. Fler firningstillfällen… Fin fint det tycker jag!! 🙂

Hur denna dag ska firas har jag mina tydliga idéer om… Vill dock inte avslöja för mycket nu då mannen min är en flitig läsare av bloggen… to be continued! 😉

Hur känns det då att vara gift… Är det bättre mellan oss nu? NEJ, vet ni det är det minsann inte… Det går liksom inte att toppa något som redan är på topp innan…  😉   Men nog är det underbart att vara gift måste jag säga. Och att höra min man prata om att han är så glad för att han är gift med mig och tycker att det känns så bra, det får hela mitt hjärta att le. Sen ska ju tilläggas att nog har det blivit roligare i plånboken efter att vi sa ja till varandra i kyrkan… MYCKET fördelaktigt för oss att vara gifta i det här landet kontra sambos… Och alla vet ni ju vid det här laget att min man är MYCKET ekonomisk av sig   ;-)   Men sen kände han nog också ett överhängande behov av att snärja denna enormt attraktiva kvinna så att ingen annan skulle kunna ta sig an henne  :-D  Hur som helst så är jag mycket glad och lycklig över att jag är gift med mitt livs kärlek… Ja, man kan ju inte vara annat!! 🙂

Love is in the air… Då som nu(!) Länge leve kärleken(!)

Ha en härlig 1:a Mars alla fina bloggläsare!!

🙂

Kommentera

