Cappuccino comeback, OVÄRDERLIG underhållning och mannens tyska favorit till bakverk…

Nuuuu har den kommit… Min mycket efterlängtade mjölkskummare som gör min underbara kaffemaskin komplett igen… Cappuccino comeback bigtime på Hansaallee nu… UNDERBART(!)

Jag finner inga ord…. Lyckan är total i kaffetantens vardag igen(!)  🙂

Vi gav oss iväg för att hämta paketet (som jag misstänkte innehöll denna attraktiva pryl, ville dock inte ta bort spänningen för den lille som satt mycket förväntansfullt och snällt i vagnen när han visste att vi skulle hämta ett paket!) Vi skyndade oss hem för att öppna paketet…

Ännu en julafton med paketöppning på Hansaallee(!)  😉

När paketet väl var öppnat var det mer mamman som blev lycklig som ett litet barn och barnet tappade snabbt intresset och gick vidare för att underhålla sig med annat… Snopet besviken över detta paket(!)

Fulltalig utrustning igen, tack och lov(!) Och till kaffedrickaren Dalle kan jag bara meddela att den gör galet goda Latte Macchiatos nu… 😛

Det fanns även annan underhållning… OVÄRDERLIG sådan utanför fönstret…  🙂

Mot våran port stod han och spelade pingis… Med en fantastisk inlevelse(!) Den lille ville gå ut och låna boll och racket… medans mamman smygtittade (och smygfotade) och framförallt hade otroligt svårt för att hålla sig för skratt. UNDERBART att se! Tusen tack för den underhållningen (egentligen borde han verkligen ha fått lite dricks, ett gott skratt förlänger livet sägs det ju och idag har han verkligen förlängt mitt(!)  🙂  Det är inte tråkigt att vara hemma om dagarna inte(!)  😀 

Tyskarnas barnasinne går aldrig ur… De klär mer än gärna ut sig på barnens dag och drar sig inte för just nånting… Och att de är väldigt förtjusta i pingis råder det inga som helst tvivel om… I nästan varje lekpark har de satt upp minst ett pingisbord i betong… En lite annorlunda detalj har jag alltid tyckt… Men först idag har jag förstått hur fanatiska de faktiskt kan vara  😀

Jag tycker att det är ovärderligt med folk som bjuder på sigsjälva (även om vissa ibland inte ens vet om att de gör det!)  😉

Nåt som jag bjöd min kära man på igår för att överraska honom lite var hans favoritbakverk här i Tyskland…

Det är inte så svårt att vinna hans hjärta inte… En Johannisbeerstreusel (eller två) och man är i hamn(!)  😉  Johannisbeer är röda vinbär som här ligger på en inte jättesöt deg men som det syns är det ganska mycket deg… 

 

Den försvann ur bageriens sortiment ett tag så vi trodde nästan att de hade slutat med den. Men nu har den gjort comeback igen… Till mannens strålande lycka(!)  🙂  Det var en sån grej som visat sig vara väldigt vanligt här… Det är lite olika säsonger för olika varor har det visat sig… På vintern kan man till exempel inte heller få tag på nån härlig Halloumi… Något som jag normalt sätt använder ofta och året runt… Men men, alla får vi ju ta seden dit vi kommer helt enkelt…  😉

 

Kommentera

