HÄRLIG FÖRNYELSE(!)

I helgen har det varit fart på den lilla lyxhustrun…. har kört hårt med gubben som ska bli ännu äldre nu imorgon… GRATTIS älskade!! Är otroligt nöjd med denna helg… Rensning av kläder ur garderober och byråar för mig och den lille… (Ja, den store mannen har OTROLIGT svårt för att kasta saker! Allt skit ska tydligen ligga kvar och ta plats, år ut och år in! Vill man få bort nåt ur hans garderob så får man göra det när han inte ser…) Själv tycker jag att det är fantastiskt skönt att få lite luft i klädutrymmet (så att man kan fylla på med nya fräscha plagg!)  ;-)  Resultatet blev två STORA påsar med gamla kläder…

Sprang på en trevlig uteliggare som gladeligen tog emot påsarna och stegade iväg med dem… Nej, men vad säger jag(!) det där är ju min man som mindre glatt stegar iväg till Röda korsets insamlingscontainer med de tunga, proppfulla påsarna  😀

 

Dock hade jag hoppats på att träffa nån uteliggare som vi kunde ge kläder till när vi gick med dem till insamligen… Det gjorde min kära granne vid ett tillfälle och det tyckte jag var så fint gjort(!) Det är verkligen något som jag utan tvekan skulle kunna tänka mig att skänka till dem. Mat och kläder tycker jag är vettiga gåvor till utsatta människor.

 

Ett annat (för mannen motvilligt) projekt som vi tog oss an i helgen var en ommöblering som lyxhustrun som hastigast fick för sig att den skulle göras… Fick ett ryck och genast skulle det utföras… Ja, sån är jag(!) Min man kämpade emot så länge han kunde men vek sig efter nån halvtimmes tjafs… (ja, varför inte bara lägga sig på en gång när han ändå vet att vi kommer att göra som jag vill?!) Och oj oj oj, va bra det blev!! Eller vad tycks? 🙂

Den nya möbleringen som den ser ut nu… Med en crosstrainer och två högtalare som ska flytta ner för vila i förrådet en tid framöver (nu när träningen bedrivs på annan plats. Är dock övertygad om att jag kommer att vilja umgås en hel del med den där rackaren senare i livet!) 🙂

Otroligt nöjd blev jag med den nya möbleringen. HÄRLIGT ÄR DET MED FÖRNYELSE(!) Projekt föder ju dock nya projekt och nu har jag fler saker att ta tag i här hemma i form av inredningsprojekt. Väggarna är i behov av lite förnyelse dem med, och eventuellt känner jag också att jag vill ha nån mer möbel här hemma… UNDERBART med inredningsprojekt och nya hål att stoppa pengarna i!! 😉

Kommentera

