En blå-gul utflykt med shopping, lek, lunch och tyska bacillusker…

Jaha då var det dags igen… Ja, jag talar om en härlig tågutflykt för mig och den lille mannen till den blå-gula jätten som vi utlandssvenskar är så barnsligt förtjusta i på nåt sätt… (Ja, den stora mannen är säkerligen evigt tacksam för att han slapp sätta foten där igen denna gång!)  😉

Dagen bjöd på en gassande vårsol, men luften var som sagt vårig… och lite kylig med det så vi klädde på oss ORDENTLIGT i vanlig ordning(!) Svettig blir jag oftast på våren för att jag har så mycket kläder på mig och när jag blir svettig blir jag också irriterad… ingen tipptopp kombo, men vad gör man, vill ju inte drabbas av nån envis vårförkylning. Nej, det har jag verkligen inte tid med(!)

Den lille är väldigt förtjust i att göra utflykter med sin mamma, SÄRSKILT när det innebär en massa tågåkande!! Egentligen skulle jag kunna roa honom med att bara åka kollektiva tåg och bussar en hel dag (men över min döda kropp skulle jag göra det!)  😉  Men han tycker om det här utflyktsmålet också tack och lov…

Lagom svettig, med det förbannade babyhåret flygandes hejvilt i vindarna (jag är otroligt trött på att min son sliter av mitt hår!) dock glad över att se de vajande flaggorna i bakgrunden. Vi var framme vid den blå-gula jätten, tjohooo!  🙂

Vi shoppade, lekte och härjade på ett par timmar och åt en härlig lunch bestående av en silltallrik för mamman och en bio-pasta för den lilla raringen…

 

Raringens budgetlunch: Bio-pasta med tomatsås och en äppeljuice. Allt till en kostnad av 1 EURO. Delikat tyckte den lille!  🙂

”Hylsan” (eller vad det kan tänkas kallas) till mammans silltallrik dög sen alldeles utmärkt för att underhålla de övriga lunchgästerna med (medans mamman fint tuggade i sig sina sillbitar, salt salt salt, var det! Inte undra på att sötsuget from Hell gjorde sig påmint senare under dagen!) Han gjorde det bra den lilla cirkuskillen… Lyckades till och med charma restaurangens suraste tant (som inte såg ut att ha skrattat de senaste 10 åren)   😀

En efterlängtad kaffekopp till mamman medans lillen härjade vidare… Men jag undrar vad det är för trötta bönor som de gör sitt kaffe på?! Inte smakar det hallonbåtar inte… Men självklart hällde jag i mig giftet i hopp om att iallafall få nån liten koffeinkick   😉

I hissen när vi var påväg ut sen stötte vi på en situation…

Ja, det var jag, mitt barn i barnvagn och två andra damer i hissen… och plötsligt när dörrarna var 99% stängda så är det nån OERHÖRT stressad människa som borrade in sin hand (Ja, herre gud man vet ju aldrig när nästa hiss går?!)  😀  Dörrarna öppnades (utan att hans fingrar amputeras på plats, tack och lov!) och in kom en otroligt varmt klädd medelåldersman (tänk er att han var klädd för -20 grader med en värstingmössa och en otroligt rejält virad och stor halsduk runt halsen) och började förklara sig och sitt beteende… Ja, men det måste ni ju förstå att en förkyld man har enormt bråttom att ta sig ut ur detta varuhus(!) Mmm… visst är ju det självklart. Och sen förklarade han ingående vidare hur han hade fått denna förkylning… Han hade ju SJÄLVKLART som alla andra vanliga människor gått ut med på tok för lite kläder i det luriga, fina vårvädret… No shit! Vet du, din lilla idiot tänkte jag inom mig (hade gärna gett honom en lång och utförlig lektion i hur man ska klä sig i vårvädret  😉  men jag hade ju fullt upp med att hålla andan på mig själv och mitt barn för att hans snuskiga bacillusker inte skulle ge sig på oss!) Dock kändes det som att han kanske hade fått lära sig en läxa nu med den otrevliga förkylning som han ändå hade fått… Men den tyska mannen HADE INTE LÄRT SIG ATT MAN INTE SKA VISTAS I FOLKSAMLIGAR NÄR MAN ÄR SJUK, BITTE, PLEASE, SNÄLLA!!! Men jag måste ju tillägga att han var just tysk… Och finns det något hopp då tro??  😉

Min älskade busunge! Det är underbart att vara med dig!

Ännu en härlig dag hemma med mitt barn!!  🙂

Kommentera

