Äktenskapskriser i småbarnsfamiljer och crosstraining på en helt ny nivå…

”Pappa Bai” har nu blivit ”Pappa hemma”… Tjänsteresan är slut för den här gången. Härligt att ha mannen och pappan hemma igen(!)   🙂

Det bästa med att mannen kommer hem är dock att han har med sig presenter… ALLTID när mannen varit på tjänsteresor har den otroligt chokladsugna kvinnan i hemmet fått nån god mörk choklad när mannen har kommit hem från sina resor. Uppskattat!! Sen barnet kom in i bilden… eller rättare sagt sen vi gifte oss har det varit en annan femma… Nu är det nämligen bara barnet som får presenter  😦

Nej, men jag är inte ett dugg bitter(!)  😉  Den lille mannen blev dock MYCKET nöjd med pappans present till honom… Han som om möjligt är en ännu större choklad-lover än sin mamma(!)   🙂

Nu är det bara en sak jag undrar och funderar över… Separationer och äktenskapskriser i småbarnsfamiljer… Beror det på att man inte längre SER VARANDRA i förhållandet när barnen kommer in i bilden och upptar ens uppmärksamhet? Många gånger tror jag faktiskt att det kan vara så… Är detta exempel med chokladen första steget för oss? I’m just thinking… Let’s hope not! (Med andra ord: Skärpning mannen!!)  😉

Ja, men som sagt, jag är inte bitter egentligen… Jag äter på tok för mycket choklad ändå… Och för att kunna upprätthålla den livsstilen så måste man ju röra på fläsket och hålla igång en bra förbränning om det inte ska gå över styr… Det är numera inte bara Fitness First som hjälper mig med den saken… Min lilla kille piskar mig här hemma också numera…

”IGEN! MAMMA!”, ja, det är ju inte så att han kör själv direkt…. Men han är en rackans pådrivare och vill gärna åka med(!)  🙂

[youtubeplay id=”u82i5Tf0R5M” size=”medium”]

Jo, men hur vore det om pappan faktiskt kom hem och kunde ta över rodret av crosstrainern så att mamman fick vila lite(!)  🙂

Kommentera

