Sova med dörrvakten och underskattade kokostoppar…

Idag gjorde jag slag i saken och investerade i en dörrstopp… Våran dörr är väldigt ivrig att stänga sig själv och då är det liksom stängt(!) och skulle man då ha glömt att ta med sig nyckeln ut… ja då är man utestängd… En broms till den dörren som kan hjälpa till att hålla den öppen vid passage har varit önskad här hemma det senaste året… Men ibland tar det sitt lilla tag att få tummen ur… och framförallt gäller det ju att hitta the right one! (Något som gäller mångt och mycket här i livet)  😉  Idag var iallafall den dagen…

 

Här står han nu i givakt…

… våran söta lilla bulldog   🙂

Sebastian blev mycket förtjust när jag berättade att vi skulle köpa den lilla jycken. (Det är också troligtvis det närmsta ett husdjur han kommer att ha.) Han ville absolut ha den i knät på vägen hem…

Och somnade så tryggt och skönt med den lille dörrvakten i famnen   🙂

Fredag som det är idag… ÅTERIGEN bästa dagen i veckan(!) Idag skulle vi ha besök av Sebastians kompis L och hennes fina mamma och då passade lyxhustrun på att baka lite rykande färska kakor… Och något som är barnsligt snabbt, enkelt och som jag anser mycket underskattat är ändå de klassiska kokostopparna(!) Det fick det bli… Perfekt för den gravida kvinnan och även den fantastiskt sötsugna lyxhustrun att smaska på till kaffet(!) Barnen stoppade också i sig i vanlig ordning… min lilla kotte ville som vanligt äta lite på alla topparna… Tänk att det alltid ska vara så när man ställer fram ett kakfat… (själv vill jag också äta på alla, men dock en efter en)   🙂

Ja, oftast är det faktiskt bara helt otroligt bra med en gammal klassiker… som helt enkelt aldrig går ur tiden(!) (Dem är dock slut nu)  😉

Med detta fantastiska blogginlägg vill jag önska alla fantastiska människor en helt fantastisk helg!! (Med mitt alldeles egna lilla fantastiska ordförråd!)

😀

Kommentera

