"F A N !"

Nu har jag åstadkommit något som jag ABSOLUT mer än gärna hade sluppit… Tydligen har mitt ordförråd varit MYCKET dåligt nu på senare tid. Jag har nämligen börjat kasta ur mig åtskilliga fula svärord… Och min oerhört frekvent ordpraktiserande lilla pojke har minsann självklart snabbat upp detta… ”F A N !” skriker han några gånger dagligen… och när jag med svansen mellan benen snabbt försöker rätta till honom och berätta att man inte får säga så, att det är fult att säga så… då har han nu börjat tala om efter att han har sagt detta mindre graciösa ord: ”Mamma dålig” … Mmm, dumstruten på mamman(!) Hoppas att han kommer att lära sig lite bra saker av mig i fortsättningen också(!) Nu känner jag mest att mina mindre bra beteenden visar sig tydligt i den lilla människan… HOPPAS på ändring på det snarast(!) Det är BRA med barn…. det ger verkligen en möjlighet till rannsakning av sigsjälv… Det är VÄRDEFULLT med jämna mellanrum det, tycker jag(!)  😉

 

Denna pojke tackar nu för sig och checkar in i drömmarnas land… Sov gott mitt älskade barn(!) Jag ska göra mitt bästa för att inte förstöra dig mer än att bidra med några fula ord i ditt ordförråd(!)

 

Kommentera

