FÖRBANNAT FULA FÖNSTER och VANSINNIGT VÄRDELÖSA VÄGGAR(!)

Sitter och beundrar mitt fina hem… Och tittar jag ut genom fönstrerna (som i sig är en utmaning pga. den nu ganska tjocka hinnan av smuts på utsidan!) så ser jag ett never ending hus- och vägbygge där utanför… Såååå förbannat trött är jag på detta smutsalstrande bygge(!) Har aldrig varit med om maken till skitiga fönster som när vi flyttade in här… Tvätta fönstrerna har jag slutat med… det är så fruktansvärt oförtjänt arbete… Inom en vecka ser de lika illa ut igen… Men skäms gör jag över dessa fula fönster!  😦  (Försökte ta en bild, men underligt nog såg man ingen skit alls på bilden så den tänker jag INTE lägga upp!)  😉  Eller jo förresten, kan ju bjuda på den fantastiska utsikten av husbygget utanför…

ÖKA TAKTEN byggarbetarna!!! (Nog ser man att det är skitigt allt förresten!)  😉

En annan charm med vårat hem är det VANSINNIGT VÄRDELÖSA VÄGGARNA(!) JAG HAR ALDRIG VARIT MED OM MAKEN!! Och det hade inte handyman som var här igår och satte upp våran fina tavla på väggen heller. Han blev alldeles ifrån sig när han hade satt upp den när han såg vilka märken han samtidigt hade gjort på väggen. And I’ll tell you why…

ÄLSKAR denna fantastiskt amtatörmässigt fotograferade tavla (fotograferad av mig eller min man!) Nu hänger den fint på rätt plats i vårat hem  🙂  Man ser inte riktigt på bilden hur väggen ser ut i kanterna på denna tavla… Men ni ska allt bli varse…  😉

Ha ha ha… Ja, jag kan faktiskt numera bara skratta åt eländet(!) Man kan ju tro att han var MYCKET vårdslös med tavelupphängningen Mr. Handyman, men faktum var att det var helt vanligt lugn och fint hantverk   😀  (Ja, det är en riktig handyman som har satt upp den, vi försökte borra med slagborr för att få upp den, men det gick inte! Inte nog med att det är vansinnigt dålig kvalité på väggfärgen, de är ofattbart stenhårda också!)  😉

Dessa revor och märken är inte svårt att tillfoga dessa VÄRDELÖSA VÄGGAR(!) Det räcker med att gå emot väggen med en nagel eller för att inte tala om leksaker. Underbart att ha detta fantastiska material av mattvägg när man har barn(!) (Några bilder från barnrummet behöver inte bifogas tro mig, det är inte vackert!)  😉

Tack och lov finns det faktiskt mirakel svampar att köpa som kan ta bort dessa märken på väggarna… (Schmutzradierer!) Min bästa vän här hemma kan man säga(!) Tyvärr var de slut nu och paniken infann sig inom mig så idag blir det till att löpa amok på stan för att fylla på förrådet av svampar här hemma(!)  🙂

Golvet har även samma kvalité det… tappa en gaffel eller en leksaksbil eller för den delen flytta på en stol och skadan är ett faktum(!) Bra jobbat Tyskland(!) Måste tillägga att detta är en hyreslägenhet (och att det säkerligen kommer att bli DYRT för oss den dagen vi flyttar härifrån!) Men det kommer att bli en argumentation utan dess like från våran sida också(!) Grundmaterialen kan liksom inte ha kostat många Euros!!  😉

Kommentera

