Rostad morgon – En GOD morgon(!)

Frukost är bland det godaste jag vet… En god frukost är verkligen en härlig start på dagen(!) Just nu har jag snöat in på rostat bröd… Men det är väl ändå nåt som aldrig går ur tiden?! (Ja, jag sa inte att det måste vara en nyttig frukost!) 😉

Cappuccino, apelsinjuice och två rostade fullkornsskivor med ost och grönt på… Sen är dagen igång(!)  🙂

En annan sak som jag vill meddela är att jag inte tillhör den grupp av människor som numera rostar bröd i en brödrost…

 

Det går alldeles utmärkt att rosta bröd i en gjutjärnspanna(!) Ja, nog tar det lite längre tid allt, men den som väntar på nåt gott… 😉

Ja, nu kan ju kanske min snålhet vara en stor anledning till att vi inte har inversterat i någon ny brödrost. Vi har ju en alldeles funktionell sådan hemma i Solna(!) Och med detta vill jag bara föra ett litet resonemang om det i mina ögon hysteriska materialistiska samhälle som i princip bara accelererar i takt med att nya uppfinningar kommer ut på marknaden. Sälja och handla… ja, det ska tydligen göras mest hela tiden. Men är det verkligen nödvändigt med alla dessa enskilda prylar?? Ska man behöva apparater och ting till allt man vill eller behöver göra i ett hem? I ett kök? Nej nej, svarar jag på den frågan(!) Och då är bara ett av mina argument förvaringen av dessa ”hushållsnödvändigheter”… Den har jag ingen som helst lust med(!) 😉

EN RIKTIGT GOD FREDAG ÖNSKAR JAG ALLA FINA BLOGGLÄSARE(!) 🙂

Kommentera

