Sexy Queen, firarlunch och svenskhäng

Söndagsöppet på stan i Frankfurt idag… Det hör INTE till vanligheterna(!) Här i Tyskland är det Ruhetag (eller som vi i Sverige skulle säga vilodag) som gäller på söndagar… Då är det endast blomaffärer, bensinmackar, caféer och restauranger som har öppet… Så idag kunde den skosugna kvinnan och den skjortsugna mannen bege sig ner och frossa i Frankfurthandeln för omväxlingsskull på en söndag(!) Härligt(!) 🙂

Jag var på jakt efter promenadvänliga vårskor (ja, det där med att vi var i NYC och shoppade järnet för två veckor sen var som bortblåst i våra minnen tydligen!) Pengarna ska tydligen rulla(!)  ;-)  När det kommer till skor (ja, det mesta egentligen till migsjälv!) så är jag ingen märkesspanare utan tycker mycket om att fynda (och även ibland verkligen misshandla mina fötter!) Siktet var inställt på en mindre omtyckt galleria av lyxhustrun. Den är lite rörig, konstig och aningen förvirrande i mina ögon så jag vistas inte så ofta där. (Faktum är att förvirringen var total idag! In kom jag och störtade in i en skoaffär som jag trodde att jag hade varit i dagen innan, men som det efter en stund visade sig att det INTE alls var. OM det nu var samma så hade de gjort en ENORM förvanling under natten! Ändrat om MASSOR i hyllorna och även flyttat kassan… Ja det känns ju INTE så troligt kanske?!)  Eller så kanske det var ett aprilskämt av nåt slag…. 😀

Jag hade kunnat shoppa MASSOR av skor i detta billighets och skoinferno(!) Men jag beslutade mig slutligen bara för att köpa två par skor…

Sexy Queen it is(!) Men inte vet jag om min sex appeal ökade något nämnvärt med dessa promenadvänliga pjucks(!?) När kommentaren från mannen var (tummen upp på de gröna och sen) ”Köpte du ett par till mormor?” på de beiga… Ja, då vet jag inte hur nöjd man ska vara. Faktum är nog dock helt enkelt att han INTE har nån smak (eller iallafall inte samma som mig, när det gäller skor!) 😉

Jag tyckte MYCKET om båda paren(!) Det var först när jag skulle gå ut ur butiken som jag lade märke till namnet på butiken som stod på min fina rosa påse som jag fick mig ett härligt leende på läpparna (och ni kan ju säkert förstå lite av min mans missnöje med innehållet i påsen med det käcka namnet på butiken… Sexy Queen – Som vilket kärleksnäste som helst!) 😀

Kan varmt rekommendera detta lilla place om man är sugen på att handla billiga (men ändå bra?!) skor och samtidigt inte är särskilt klaustrofobiskt lagd då gångarna mellan skolådorna INTE är gjorda för mötande trafik och inte heller för Big-and-beautiful-människor… (Kände själv att jag fick vara mycket akrobatisk stundtals för att lyckas klättra runt bland kartongerna!) 😀

 

Väl på stan åt vi även en underbar Tapas lunch och firade ett halvår som gifta(!) Grattis till oss(!) 🙂

Med den sovande lilla killen i vagnen blev det kvalitetstid för föräldrarna på hög nivå i solskenet(!)  UNDERBART gott dessutom!!🙂

JAG har varit fru nu i ett halvt års tid(!) HÄRLIGT(!) SJÄLVKLART SKA DET FIRAS! 🙂

Dagen fortsatte med härligt svenskhäng hemma hos en fantastiskt trevlig familj som bor bara ett stenkast från oss… Och deras hus är verkligen UNDERBART (ja, de själva också såklart!) Njutning på hög nivå för föräldrar och barn(!) 🙂

Såååå trevligt(!) Och VILKA BAGARTALANGER(!)  Tusen taaack igen för en härlig em W.B.I.C!! 🙂

 

Kommentera

