HOME SWEET HOME(!)

Och oj, oj, oj vad sweet det kändes att komma hem(!) Och det är mycket riktigt HÄR i Frankfurt och INTE i BELGIEN som vi ska fortsätta bo(!)  🙂  Det var inte alls ett svårt beslut att fatta… Faktum är att det till 99,9% redan var bestämt oss emellan innan vi åkte dit för att reka. Dock tyckte vi inte att det kändes rätt att inte ge Gent och Belgien en chans och känna oss för hur det skulle kunna vara att bo där… Nu är det gjort (och ja, man kan verkligen fråga sig hur helhjärtat det försöket var med tanke på vad jag just berättat!?) Gent och Belgien… MYSIGT, pitoreskt och trevligt tyckte jag. Det var verkligen inte alls tokigt. Jag blev positivt överraskad.

Människorna var trevliga, och såååå skönt att kunna prata engelska med ALLA(!) Men en annan språklig aspekt gav mig en ordentlig avsmak… Dutch… eller flammländska eller vad nu detta i mina ögon TOTALT ONÖDIGA SPRÅK heter… (ja, man kan ju undra hur många som säger samma om svenskan och de andra skandinaviska språken…)  😉  JAG VILL INTE lära mig flammländska(!) Och jag vill heller INTE att det ska bli ett av min sons första språk(!) Då känns tyskan helt plötsligt såååå oerhört mycket bättre att lära sig(!)

Och när vi nu precis har kommit hem så känns det faktiskt som att denna hemkänsla som vi nu känner här i Frankfurt har blivit ännu djupare  🙂  Jag trivs otroligt bra här just nu och känner att jag har massor att ta mig för nu framöver… ROOOLIGT känns det(!) Den känslan rider jag gärna vidare på ett bra tag till…  😉

McDonalds finns ju tack och lov i alla länder i världen så det kommer vi ju inte att behöva göra något avkall på vart nästa flytt än bär(!)  😉

Det är en fröjd att resa med denna lille kille(!) Sååå otroligt lättroad  🙂

Och han fullkomligt ÄLSKAR fordon… så en resa som denna med åkande i taxibilar, tåg, flygplan och buss i massor är ju rena paradiset i hans värld… OM MAN BORTSER FRÅN ATT HAN ÄVEN HAR ÅKSJUKAN FROM HELL STUNDTALS (tack vare skitvägar och totalt talanglösa bilförare så blev det ett par obehagligt kräkiga och illamående stunder i Belgien! Men minuten efteråt när illamåendet har släppt så vill han på nåt vis prompt på´t igen… Ärthjärnan i ett nötskal  😀  (Men dock är det ju oerhört tacksamt att han inte blir rädd eller illa till mods så att han inte vill åka bil till exempel!)

(Tycker ni möjligtvis att skärpan på bilderna i bloggen ibland är OTROLIGT DÅLIG (som i detta inlägg!) så vill jag bara meddela att dem mycket riktigt är det… och den här mobilkameran och jag kommer oftast inte så bra överens… Men men vi kanske (FÖRHOPPNINGSVIS!) blir bättre vänner framöver… I SURE HOPE SO(!)  😉   )

 

3 thoughts on “HOME SWEET HOME(!)

  1. Vad spännande! Gud vad kul att få chansen att bo utomlands även i denna ålder med barn och allt. Jag bodde i Florida efter gymnasiet och i New York i två år lite senare i livet men sedan kidsen har jag bott i Sthlm och längtar utomlands lite…

  2. Ja, Maria, Frankfurt flygplats är STOR, smått frustrerande stundtals! 😉

    Fia, det är verkligen utvecklande och trevligt att bo utomlands! Jag älskar detta liv. Passar utmärkt med småbarn verkligen. De är ju så lättroade och anpassar sig OTROLIGT BRA! Spännande med Florida och NY, hoppas också få bo i USA nån dag!! 🙂

Kommentera

