Toalettbestyr i ett genusperspektiv…

Jag vill bara börja med att varna känsliga läsare att detta inte kommer att bli något städat blogginlägg(!) Läsning sker på egen risk(!) 😉

Det finns en hushållssyssla som jag INTE tycker om alls (ja, jag har ju tidigare gnällt över fönstertvätten, jag vet, men faktum är att i jämförelse med detta är fönstertvätten rena dansen på rosor…) Jag talar om toalettstädningen(!) Men fyyy va jag rent ut sagt avskyr det… När jag var gravid med Sebastian lyckades jag få permission från denna aktivitet… (Man får spela på sånt!)  ;-)  Jag tänkte inte närmare på hur det utfördes då utan vara bara helt enkelt lycklig över att slippa göra det själv(!) Nu är saken en annan… Hon och han (inte den lille!) i det här hemmet har olika syn på hur en toalettstol ska städas och framförallt när man tycker sig vara nöjd med resultatet av städningen av densamma(!) 😉

Idag var behovet av att använda sig av toaletten tydligen stort för mannen PRECIS när jag hade haft i WC-anka i båda toaletterna… Han frågade om han skulle göra ren den ena (hans toalett) ”Ja, gör det!” sa jag lite halvsurt medan jag var inne och skrubbade järnet på den andra toaletten… Sen när jag kom in och inspekterade efteråt… (Det där med att inspektera och göra om på sitt eget sätt efter att mannen har utfört en hushållssyssla i hemmet vet jag MYCKET VÄL att det är FEL… Det är ju en typisk kvinnogrej, och sen undrar vi varför vi gör allt eller åtminstone det mesta i hemmet… eller framförallt när det gäller nån rutin med barnen… Påklädning etc… Men det är ju så FRUKTANSVÄRT svårt att inte lägga sig i!) 😉

Hur som helst åter till toaletten…. Jag konfronterade min man och frågade honom om han var nöjd med sin städning av toaletten… Och det var han, alltså bara med toalettstolen, förtydligade han… :-)  Han verkar tycka att det är heeelt ok med kissfläckar på undersidan av toalettringen… Och sen att stolen i sig är grå av damm berörde honom inte heller… Men att det var rent nere i hålet… Det var ju bra!  :-D  Hahahahahaha… (Förklaringen till att det var gulfärgat av kiss under toalettringen är helt enkelt att min man är en sittkissare… ja, det blir ju så mycket mindre stänk på/utanför toaletten då tycker han… Men faktum är att DET BLIR ÄCKLIGT ändå(!) Jag vet inte hur de manliga varelserna beter sig med sin utrustning… SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT STYRA DEN DÄR SAKEN?? Ja, jag vet ju inte, TACK OCH LOV BLEV JAG UTRUSTAD MED EN ANNAN VARIANT(!) Det glädjer jag mig åt ofta(!) 😀

Ja, ja… För att nu en gång för alla beta av detta JAG VET GANSKA DUKTIGT SNUSKIGA blogginlägg så vill jag bara köra rakt vidare in på business nr.2…. HUR KAN DET VARA SÅ ATT DET SKA BLI ETT OTROLIGT TIDSKRÄVANDE OCH FÖR DEN DELEN ÄVEN ETT IN I MINSTA DETALJ INPLANERAT PROJEKT?? HUR LÄNGE SKA MAN BEHÖVA SITTA DÄRINNE OCH TRYCKA (med diverse underhållning under tiden dessutom)?? Jag kommer ALDRIG att förstå mig på män och deras nr.2 bestyr… Om vi kvinnor anses vara krångliga när det gäller att göra oss iordning för att gå ut…. Ja, då tycker jag iallafall (inte ett dugg partiskt!) att det är MYCKET värre med dessa låååånga bajsningar…  Men, men det verkar ju vara en mysig stund eftersom att de inte verkar vilja skynda på det hela… Inte ska jag försöka ta den trevliga stunden ifrån er inte(!) 😀

(Jag reserverar mig för att detta blogginlägg är MYCKET generaliserande skrivet och SÄKERLIGEN missvisande för flera män och kvinnor! Jag utgår som i alla andra fall bara från mina egna erfarenheter och min syn på saker och ting! Vill inte att nån ska ta illa upp!) 😉

För den MAN (eller kvinna) som känner sig i behov av en toalettrengöringsguide så följer en sådan här nedan: 😀

 

Detta är en toalettstol med locket nedfällt (lämna på detta sätt när du är färdig med användandet av denna pryl!) Torka gärna av lock och stol från damm och annan skit när den städas…

Såhär ser en toalett ut med locket uppfällt… Torka gärna av både ringen OCH undersidan av toalettlocket!

OCH LYFT ÄVEN PÅ RINGEN och torka undersidan av den och sen SJÄLVASTE toalettstolen(!)

I toaletten används någon form av WC-anka med trevlig lukt, låt verka ett par minuter och skrubba sedan järnet med WC-borsten(!) OKLARHETER??

SÅ, nu känner jag att jag har bidragit till en mycket trevligare toalettvardag i vårat hem framöver… Hoppas att min man uppskattar denna lilla guide(!)  :-D  Och kanske finns det även fler som kan ha nytta av den?! 😉

NU är det slut på detta snuskiga inlägg(!) Lovar att skriva om något trevligare nästa gång 🙂

2 thoughts on “Toalettbestyr i ett genusperspektiv…

  1. Hahahahhaahahhaha! Jag kom och tänka på mina godisar som ser ut som…. ja…. du vet!

    Nää inte dåligt samvete. Vem vet? Jag kanske kör ner huvudet i cheez ballz-påsen och gapar i ren desperation för att ungarna är så galna ikväll…;-)

Kommentera

