Fantastisk fondantpremiär och en tysk nationaldryck(?)

I förra veckan inhandlade vi fina portionsefterrättsformar som jag har gått och suktat efter ett tag… Tycker att det är så trevligt med efterrätter serverade i sådana… Och nu när vi hade finbesök av mina svärföräldrar slog jag till med en fondantpremiär…

Ja, behöver jag säga att det var med PERFEKTION som jag genomförde den uppgiften(?!)  ;-)  Såååå gott!! 🙂

Mina svärföräldrar fick också testa på den kulinariska drycken som intas av åtskilliga människor på de trevliga ute- och inneserveringarna här i Frankfurt (ja, man skulle faktiskt kunna tro att det är nån form av nationaldryck här!)

En Aperolspritz… Ja, nog är det en lite obehaglig färg på drinken kan jag tycka… Men den är faktiskt rätt fräsch(!)

Den kan med fördel intas på lite högre höjd med en trevlig utsikt… (Här över ett mulet Frankfurt)  😉

Ja, men se hur glada de ser ut… Om det är på grund av drinken, utsikten eller helt enkelt det bländande sällskapet(?) ja, det förtäljer inte historian… 😉

Följ detta recept (ja, det står på tyska!) om du vill testa denna slående populära dryck därhemma… Och avgör själv: Topp eller Flopp(!?)  🙂

 

3 thoughts on “Fantastisk fondantpremiär och en tysk nationaldryck(?)

Kommentera

