Relationshantering…

Relationer är väldigt svårt stundtals och i synnerhet den mellan två människor som väljer att leva sina liv tillsammans… (Gärna även om det är en kvinna från Venus och en man från Mars dessutom!) Blev tipsad en av svt:s samhällssatsningar häromdagen och tog mig ut på play-kanalen och började plöja detta program… OCH DET VAR VERKLIGEN MYCKET TÄNKVÄRT OCH VÄRDEFULLT måste jag säga(!) Bra jobbat Sveriges Television! Så levde de lyckliga … Kommer att gå i sammanlagt 8 program, där tre par i varje avsnitt berättar sina historier för hur de lever i sina förhållanden… Där historien börjar med bröllopet och sen avslutas där de står idag. Man får se många sätt att leva i ett äktenskap/förhållande. Och varför tyckte jag att det var så värdefullt och tänkvärt? Jo, för att relationer (och äktenskap!) är svårt och det är ibland nyttigt att se att man kan göra detta på MÅNGA olika sätt och alla förhållanden behöver absolut inte vara stöpta i samma form för att vara framgångsrika och lyckliga(!) Denna skildring i detta program förde mig tillbaka till en välsedd film där ett citat tas upp och som i den filmen (och säkert många som såg den) ses som något väldigt konstigt och fel till en början… Men i själva verket är det precis vad ett förhållande (ett lyckligt sådant) handlar om i mina ögon…. Att de tu sätter upp sina egna regler för äktenskapet/förhållandet och lever därefter. Gör äktenskapet/förhållandet till vad ni vill att det ska vara(!) Jag säger inte att det är lätt, men det är en god grundtanke… Sen är det SJÄLVKLART så att alla förhållanden har (och får så ha) sina ups and downs(!)

Som sagt… Tips: Se den(!) Så levde de lyckliga (!)  😉

Ja, vi har också och har haft våra problem(!) Men har också haft många, många fina år tillsammans…  🙂

Mitt framgångsrecept: Kommunikation, omtanke och en massa kärlek(!)  😉

Kommentera

