Fitness-Fredag…

… nej, tyvärr blir det inte det(!)  😦  Till min förbannelse vaknade jag upp inatt med halsont (ja, min kropp brukar orka stå emot i 3 dagar innan förkylningsvirusen tar sig an kroppen). Då prickade jag fint nog in denna lilla sjuka just till helgen… Toppen timing, nej inte det minsta. Men det känns ju sällan lämpligt att vara sjuk… Sjuk och sjuk förresten… Jag klassar INTE mig själv som sjuk… Dock har jag nu efter x antal år lärt mig att INTE träna med halsont (ja, nångång ska man ju bli klok och för mig vände det när jag blev förälder!) Bättre sent än aldrig. Det blev liksom en gräns för mig för det mesta när jag fick barn… Den innan ganska orädda tjejen, blev plötsligt rädd för det mesta… 😀  Så det kan bli. Viss inverkan kanske kommer från den ökande åldern med tillkommande klokhet också(!?)  😉

Mina älskade fredagar börjar annars med ett härligt, svettigt gympass (fantastisk start på vilken dag som helst det!) Sen duschar jag och gör mig fin och handlar och förbereder därefter inför helgens festligheter… Inrutat kan tyckas… Men oj, oj, oj va jag älskar dessa fredagar(!)  🙂

Nej, några sånna här glada miner och svettiga bilder kommer det inte att bjudas på denna fredag (ibland får man helt enkelt leva på gamla meriter!) Glada miner lär det nog dock bli ändå idag. Gym eller inte så är det ju iallafall FREEEEDAG(!)  🙂

Men, men när man får lov att hoppa över en favoritaktivitet som får man ju helt enkelt lov att ägna sig åt nåt annat. Dagen till ära kommer inte kalorikontot belastas något nämnvärt (ja iallafall om man ser till utgifter på detsamma!), men jag har en känsla av att belastningen kommer att infinna sig med besked på ett annat konto, närmare bestämt bankkontot(!) SHOPPING får det bli idag (en annan favoritaktivitet faktiskt!)  😉

Ja, inte går det nån nöd på mig inte(!) Men jag hoppas allt på en svettig comeback på gymmet i helgen(!) Hoppas, hoppas!! (Man kan ju inte gå runt med ont i halsen i flera dagar! En räcker för mig!)  😉

TREVLIG FREDAG ÖNSKAR JAG ALLA FINA BLOGGLÄSARE(!)  🙂

 

Kommentera

