Super-SUSHI-Sunday(!)

Bästa Sushi-Sunday ever… Igår(!) (Och då har jag ätit mycket sushi i mina dagar!) Vi var bjudna på sushimiddag till våra fina tyska grannar. Han jobbar som chef på en stor sushikedja i stan… (ja, nu kan man ju tro att han är Jappe för det, men inte ens i närheten vill jag lova! Men oj, oj, oj, den killen kan göra sushi han!) No doubt, no more!! 🙂 Lääängtar redan tills vi får en inbjudan igen (hoppas, hoppas att vi får det!)  🙂

 

Tillverkning av sushi på hög nivå(!) Söta L kom stundtals och höll ställningarna i köket och höll koll på sin pappa (mycket för att hon undrade NÄR det skulle bli nån mat på bordet)  😉

Fantastisk dryck (i vanlig ordning!) och ett uppsprickande strålande väder bjöd de också på detta underbara värdpar   🙂

Barnen fick även de en härlig sushi bestående av rå korv och ketchup… Mycket uppskattat(!)  🙂

Sebastian försökte sig även på att äta med pinnar vilket hans föräldrar inte riktigt tyckte var någon bländande idé med tanke på ketchupstänk på diverse vita väggar och tak…   😉

En FANTASTISK Misosoppa serverades(!) Och i bakgrunden en FANTASTISK kvinna som för övrigt är VÄRLDENS BÄSTA TYSKA (utan tvekan kan jag kora henne till det känner jag!)   🙂

Jag smäller av va gott detta var(!) Utan tvekan den godaste tonfisken och pilgrimsmusslorna jag någonsin ätit… och den där såsen… OMG(!) Jag börjar dreggla bara jag tänker på denna måltid igen…  😀

Och sen, som om det inte kunde bli bättre (dundrade det in mer och mer saker som fullkomligt fick oss att gapa och trycka i oss av alla läckerheter!)

JAG FINNER INGA ORD… VILKEN HELT SAGOLIKT VACKER OCH FRAMFÖRALLT HIMMELSKT GOOOOD SUSHI(!) (Lägg även märke till de fantastiska bambubladen som den serverades på… (Han kan den där killen från Kiel!)   🙂

Och hans fru är INTE sämre hon…

Efterrätten from heaven hade hon gjort(!) Herregud va gott det var(!) En massa goda bär, grädde (och nån färskost tror jag) och maräng… Smakade lite som cheesecake… Oj, oj, oj va vi mofflade i oss under denna middag… som om vi inte hade fått mat förut(!)  😀

 

Det blir inte en mycket bättre söndagkväll än så gott folk(!) 🙂

Vet inte HUR vi ska kunna toppa detta när vi ska bjuda tillbaka… Vi får vaska fram några svenska ess ur rockärmen helt enkelt(!)  😉

Kommentera

