Strumpsortering…

En del av tvätthanteringen som inte riktigt tillhör min favoritaktivitet här hemma är strumpsorteringen när jag tar hand om den torkade tvätten… Sorteringen av mina och den lilles strumpor är snart avklarad. Men när det sen kommer till mannen mins strumpor så är det slut på det roliga… Oftast har han MASSOR av strumpor i tvätten och alla dessa i diverse olika gråa och svarta nyanser…

Och när man sen närmar sig slutet av denna sortering och finner dessa 6 strumpor så känns det ju som att det finns 2 PAR och INTE 3(!) kvar….

Men det ni nu inte vet är att dessa i mina ögon VÄLDIGT OMAKA strumpor faktiskt är ett par (i min mans ögon, och FÖRMODLIGEN BARA I HANS ÖGON!?) Vilken oblind människa som helst kan ju se att det där INTE går(!) 😀

Nu är jag ju tack och lov ingen novis i denna sortering av hans strumpor (och tro mig jag har försökt att kasta dessa singelstrumpor när han inte ser på, UTAN ATT LYCKAS DOCK!) Han blir väldigt förnärmad när jag försöker ta några av hans avdankade strumpor ifrån honom. Han har mycket svårt att skiljas från dessa (det är tydligt det!) Jag har försökt att förklara för honom att han inte kan se ut på det viset… Men det är ingen som ser det på jobbet när jag har skor på mig talar han fint om för mig då… Nej, men då så…😀

Varje gång jag ser dessa sötnosar till slitna, omaka strumpor i tvätten får jag mig ett gott skratt (samtidigt som suget att kasta dessa fulingar infinner sig med besked inom mig!) Men men, det vore väl för okänsligt av mig att försöka ta något så kärt ifrån min älskade man??! 😉

2 thoughts on “Strumpsortering…

  1. Ha ha det är ju underbart! Jag kan också sätta på mig helt udda strumpor. Typ en rosa och en beige om jag inte hittar någon annan för jag tycker inte att det gör så mycket. Min man skulle dock aldrig göra det. Så JAG förstår din man. Och MIN man förstår DIG!!!🙂

Kommentera

