Tyskaplugg och ännu ett hopp ner i kvinnofällan/lyxen?!

Idag är det FREDAG (för den som inte visste det!)  😉 En underbar dag i mina ögon. Ikväll får vi besök av tidigare nämnda raringar. Jag pysslar och donar här hemma för att hemmet ska vara tipp topp när våra gäster kommer. Morotskakan valsade precis ut ur ugnen och väntar bara på lite glasyr uppepå och doften av denna läckerhet sprider sig med det citrusdoftande rengöringsmedlet som hela hemmet har bearbetats med… Lovely(!)  🙂

Men tro nu inte att detta är det enda som jag ägnar mig åt idag. Nej, nej, nej… Jag pluggar lite tyska duktig som jag är (min älskade tyska väninna är väldigt mån om att jag ska lära mig detta språk och förser mig regelbundet med härlig kommersiell lektyr… 😉  Ja, hon förstår mig allt. Det är tydligt det. Det gäller ju att fånga ett intresse om man ska lära sig saker så att man tycker att det är roligt(!) I denna fantastiskt trevliga läsning får jag även lära mig mycket viktiga saker… Och en ny lärdom som jag kände att jag ville anamma idag ledde mig osökt till ännu ett hopp ner i kvinnofällan/lyxen, som jag inte känner mig helt säker på att jag trivs så bra i!)  😉

 

Tänk vad man kan få lära sig om trender, skvaller och dylikt i dessa fantastiska tyska tidningar(!) Och faktur är att jag älskar denna guldiga trend(!) Med dessa guldfärgade naglar vill jag även visa att jag är SÅÅÅÅ redo för ännu en festlig, fantastisk helg(!)  🙂

TREVLIG HELG ÖNSKAR JAG ALLA FINA BLOGGLÄSARE!!

🙂

Kommentera

