Frankfurts finaste(!) och den svenska charmen har gett resultat(!)

Eftermiddagen har spenderats på Frankfurts finaste balkong med de underbaraste av svenska grannar… (Ja, det är ju dessutom deras balkong! Inte ett dugg avis! Men tack och lov får även vi njuta MYCKET och OFTA av den!) 😉

I mina ögon Frankfurts finaste balkong, I love it(!) Och nej älskling (och om det finns andra orosfåglar därute!) sonen håller INTE på att hoppa ut från balkongen(!) Han är inte ens i närheten av detta. (Jag är också medveten om att 2 åringar inte har det förståndet som krävs för de flesta situationer, men jag var där och totalt lugn i situationen!) Tror att sonen min njuter lika mycket som jag av att vistas på den underbara balkongen… 😉

Livet kommer också att förändras drastiskt för oss från och med måndag nästa vecka(!) Tack vare den svenska charmen (ja, jag vill gärna tro det!)  ;-)  blev jag igår uppringd och fullständigt tagen på sängen(!) av en närliggande förskola som meddelade att mitt lilla charmtroll till son har fått en plats där hos dem(!) Jag trodde verkligen inte att vi skulle få nån plats förrän våren 2013 när Sebastian fyller 3. Det är nämligen från 3 års åldern som barn egentligen börjar på förskola här och då är de dessutom garanterade en plats.

Vi välkomnades dit idag på möte jag och min lilla raring…. och det kändes bara såååå bra🙂 På måndag börjar han på Krippen (som barnomsorgen kallas här innan barnen fyller 3 år och de börjar på Kindergarten). Detta Krippen leder även vidare till Kindergarten i samma regi så om vi trivs så får han stanna kvar tills han börjar skolan… 🙂

Min älskade lilla kille börjar bli stor(!) Charmig är han (men jag vill nog tro att det även var mammans charm som gav denna utomordentligt trevliga förskoleplats!) 😉

Hur det än var så är jag iallafall så glad och exhalterad över denna nya fas i våra liv. Och att Sebastian dessutom inte ville gå hem därifrån idag när vi var där och frenetiskt ropade ”Krippe igen!” gör att det känns fullständigt underbart inom mig(!) 🙂

Detta var en TOPPEN-TORSDAG(!) Ohhh yeeees! Och för att hålla samma härliga känsla surfar jag nu genast in och streamar live-versionen av ”Let’s Dance” från Sverige och har lite fredagsmys här i soffan en fin fin Torsdag som denna!! 🙂

2 thoughts on “Frankfurts finaste(!) och den svenska charmen har gett resultat(!)

  1. Stort stort GRATTIS till Krippe-platsen! Håller tummarna för att inskolningen går bra och att S kommer trivas som fisken i vattnet! Kramar från Bromma

Kommentera

