Kontraster i tillvaron…

Såhär pigg och glad såg jag ut vid 20-tiden igår kväll…

En underbar spontankväll med gott vin och himmelskt goda ostar och delikatesser. Två söta och glada barn som somnade tyst och harmoniskt i varsin säng nöjda med dagens bus och lek… I min vildaste fantasti väntade då den lugna och trevliga lördagsnatten… Men, nu blir det ju INTE ALLTID RIKTIGT SOM MAN HAR TÄNKT SIG…

Efter denna natt har mitt till synes dagen innan glada och pigga utseende förbytts till något som ser tröttare och slitnare ut än den vildaste festande ungdomen efter en slagfylla på krogen med en efterföljande hård efterfest och krökande långt in på småtimmarna…

Ja, nu var det ju inte riktigt så det gick till i detta fall… 😉

Den lugna och trevliga lördagsnatten in my mind förbyttes till en kaosartad natt med TVÅ SJUKA barn. En med pseudokrupp och ambulansfärd till sjukhus för kontroll och den andra med en kräkande magsjuka… SAMTLIGA BARN MÅR NU BRA VILL JAG MED GLÄDJE FÖRTYDLIGA! Det är bara föräldrarna som mår som de förtjänar efter den actionfyllda och mindre soviga natten 😉

Sitter och funderar på om det inte brukar vara EFTER DAGISSTARTEN SOM ALLA DESSA UNDERBARA SJUKOR ANLÄNDER OCH AVLÖSER VARANDRA?! Och det var ju imorgon som denna dagisdebut skulle bli av för min lilla kille… Och jag som är mamma till det magsjuka barnet sitter nu mest och väntar på om jag själv ska börja kräkas eller inte… Spänningen är olidlig(!) Sebastian sa precis: ”Sen mamma kräkas, sen pappa kräkas… sen Bastia kräkas!” Jahaja… Jag hoppas att du har fel mitt älskade barn(!)  😉

Kan också konstatera att mitt liv har blivit MYCKET MER SPÄNNANDE SEN JAG FICK BARN(!) Kontrasterna i tillvaron är fantastiska(!)

2 thoughts on “Kontraster i tillvaron…

  1. Men uscha! Inget av det lät vidare roligt, skönt att höra att de båda busfröna mår bättre. Hoppas ni slipper denna gång, inget roligt att se fram emot direkt;) KRAM!

Kommentera

