Liknelse mellan mamman och en överbelastad tvättmaskin(!)

Ja, idag tänkte jag när jag vaknade att nej, idag blir det bara EN KOMMENTAR på bloggen: NO COMMENTS(!) Och inget annat! Men när jag lassade in det tredje tvättlasset (inom loppet av 7 timmar) i våran till synes hårt arbetande Siemens nu på morgonen och lyssnade på dess brummande ljud som sedan övergick i ett dunder utan dess like… (en öppen planlösning mellan vardagsrum och badrum kändes inte långt borta!) Då gick det upp ett ljus för mig och jag kände genast en liknelse med denna stackars varelse… En empati som man bara kan känna om man själv känner sig som en slutkörd överbelastad tvättmaskin själv(!) Ja, det är jag det, just idag känner jag mig som en överbelastad tvättmaskin som liksom är påväg ut i strejk eller kanske rent av inte långt från en uppsägning(!) Dundret från maskinen när den fullkomligt studsade in i väggen kändes som ett rop på hjälp… Och jag har full förståelse för detta(!)

Han har ett hårt liv nu våran lilla Siemens(!) Kraschen in i väggen var ett tydligt tecken på att han är i behov av en lugn och skön semester(!)  😉

Kontentan av denna diskussion är att magsjukor gör att tvättmaskiner upplever en extrem arbetssituation och så gör även föräldern till det magsjuka barnet(!) Sen vill jag även bjuda på ett råd från min bank av misstag: TA ALDRIG UT NÅN SEGER FÖR TIDIGT (särskilt inte när det gäller äckliga kräksjukor!) BAKSLAGEN KOMMER OFTA OCH BITER DÅ TILL SÅ ATT DET KÄNNS SOM ATT MAN BLIR BITEN AV SJÄLVASTE DJÄVULEN I ARSLET(!) Eller för den delen ett resolut slag på käften! Ja, det är sant… Kräkskuren har regnat i vårat hem INATT IGEN(!) Och denna gången var det dessutom nåt form av rekord i mängd och utbredning… Stackars liten. Stackars tvättmaskinen. Stackars mamman. Stackars pappan. Nog om detta elände(!)

Jag önskar min kära tvättmaskin lite lugn och ro nu framöver så att han kan vila upp sig och leva vidare med oss ett tag till… (Lugn och ro vill även vi övriga i familjen ta del av!) Just nu ser vi alla oerhört mycket fram emot att få besök av den lilles finaste farbror i helgen. Det ska bli en FANTASTISKT FRISK FLÄKT i detta hem efter denna minst sagt skitvecka(!)  🙂  Mamman har även en liten förhoppning att det med honom kommer en STOR påse med svenskt lösgodis… Då är det snart huvudet upp och fötterna ner på mamman igen(!)  😉

Vi hoppas att vi kommer att kunna bjuda finaste farbror på en fantastiskt fin Frankfurthelg (och inte något otrevligt magsjukevirus på köpet!!)

2 thoughts on “Liknelse mellan mamman och en överbelastad tvättmaskin(!)

  1. Kunde inte låta bli att skratta åt eländet. Vilken JÄKLA enträgen magsjuka. Stackars er! Ha en trevlig helg mina fina vänner! Kraaaam

Kommentera

